Így ébreszd fel magad koffein nélkül

Írta: ,

Nem feltétlenül kell koffein ahhoz, hogy az ember lánya képes legyen „normálisan" funkcionálni reggelente – ha te is szakítanál a kávéval, próbáld ki ezeket a módszereket, amelyek legalább annyira felébresztenek, mint egy csésze gőzölgő fekete!

Felkelés után nagyon csábító egy jó erős feketével kezdeni a napot (én ráadásul még az ízét is imádom), de a koffeinfüggőségnek komoly következményei lehetnek: ha nem kapod meg a napi adagodat, fejfájás, ingerlékenység, izomremegés léphet fel, és az is előfordulhat, hogy nem tudsz koncentrálni egész nap. Nem kell hozzá komoly függőséget kialakítani, elég, ha a napi 1-2 kávédhoz hozzászoksz olyan szinten, hogy megérzed, ha nem iszod meg a szokásos adagot. Próbáld ki ezeket a tippeket, és szüntesd meg a kávétól való függésedet!

A nap elindításához energiára van szükséged, ezt pedig egy jól összeállított reggeli adhatja meg neked.

Figyelj arra, hogy ne egyél túl sokat, mert átesel a ló túloldalára, és az emésztés miatt csak fáradtabb leszel.

Legyen a reggelidben megfelelő mennyiségű fehérje, jó fajta zsír, és az sem árt, ha minimális szénhidrátot is viszel be a szervezetedbe: egy avokádókrémes pirítós zöldségekkel és magas hústartalmú felvágottal, vagy egy rántotta teljes kiőrlésű kenyérrel tökéletes választás lehet.

Lehet, hogy hajnalban nem az az első gondolatod, hogy elindulj mozogni, de sokat segít, ha fáradtnak érzed magad.

A mozgás endorfint szabadít fel a testedben, amely nemcsak a kedvedet javítja, hanem energiát is ad.

Rögtön sokkal jobban indul a napod, ráadásul rögtön le is tudod az edzést, és a nap végén már nem kell vele foglalkoznod.