Készítsd kis a ruhád vagy takaríts -10 tipp, ha nem tudsz aludni

Szőke Angéla
Írta: ,

Élete során mindenkinek vannak olyan időszakai, amikor nem tud aludni. Ez lehet a stressz, érzelmi trauma vagy akár hormonális változások miatt is. Az álmatlanság rendkívül frusztráló, hiszen minél inkább őrli magát az ember, hogy aludnia kellene mert másnap fáradt lesz, annál kevésbé tud elaludni. Az alábbi tíz tipp segíthet akkor, ha nem jön a szemedre álom.

Vedd elő azt, amit régóta halogatsz

Biztosan van olyan dolog, ami nem a kedvenced és csak tologatod magad előtt, így itt az ideje, hogy nekiláss! Ha utálsz vasalni, vagy elmaradtál valami papírmunkával, most állj neki. Így legalább hasznosan telik az időd, ha már pihenni nem tudsz. 

Hallgass hangoskönyvet vagy podcastet

Természetesen az is jó, ha a kezedbe fogsz egy könyvet és olvasol, de ha úgy érzed, hogy a fénytől még inkább éber leszel, válassz egy nem vizuális elfoglaltságot. Hallgass hangoskönyvet vagy egy podcastet, így hasznosan is telik az időd és bármikor álomba is szenderülhetsz. Ha párod veled alszik, használj fülhallgatót, így őt sem zavarod. 

Készítsd ki a ruhád másnapra

Újabb hasznos ötlet, ha felkészülsz a másnapra, amennyire csak tudsz, készítsd ki például a másnapi outfited, reggelit, vagy írd meg a bevásárlólistád. Reggel jól fog jönni minden perc, amivel többet alhatsz. 

maximleshkovich/depositphotos.com

Lélegezz 

Ha tudatosan figyelünk a légzésünkre, lelassíthatjuk a szívverésünket és csökkenthetjük a vérnyomást is, ami által nyugodtabbak leszünk. A 4-7-8 légzéstechnika egyszerű, de hatásos: lélegezz be négy másodpercen keresztül, tartsd benn hét másodpercig és lélegezz ki nyolc másodpercen keresztül. Ismételd addig, ameddig jólesik, vagy el nem alszol. 

Fókuszban

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!