5 jógapóz, ami előhívogatja a benned rejlő istennőt

Szendrey Adrienn
Írta: ,
5 jógapóz, ami előhívogatja a benned rejlő istennőt

Köztudott, hogy jógázással számos egészségügyi panasz megelőzhető, illetve kiküszöbölhető, de emellett bizonyos pózok a női oldalt is képesek erősíteni, ami pozitív hatással van az önbizalmunkra, a szexualitásunkra és az érzelmeinkre is. A következőkben Pelsőczy Petra jógaoktató, a DownDog Jógastúdió hálózat alapítója 5 olyan ászanán vezet végig titeket, melyek rendszeres gyakorlásával erősíthetitek a nőiségeteket és előcsalogathatjátok a bennetek lakozó istennőt.

Marjari-bitil asana

Ez a gyakorlat pozitív hatással van a női ivarszervekre, ezáltal képes enyhíteni a menstruációs panaszokat. Segít megtartani a hormonháztartás egyensúlyát, és rendszeres gyakorlásával még a klimax tünetei is késleltethetőek! Mindezen jótékony hatások mellett remekül oldja a gerincben lévő feszültségeket, rugalmassá, hajlékonnyá teszi a gerincet, így kiválóan alkalmas hátfájdalmak enyhítésére is.

„A lábaid csipőszélességben, a karjaid vállszélességben legyenek a talajon. Figyelj arra, hogy ne lógjon a fejed, a nyakad a hát folytatása legyen. Kilégzésre a medencétől indítva a mozdulatot, csigolyáról csigolyára haladva domboríts (Marjari), belégzésre a medencétől indítva a mozdulatot, csigolyáról csigolyára haladva homoríts (Bitil). A karok végig maradjanak nyújtva” – magyarázza a gyakorlat helyes kivitelezését Pelsőczy Petra.

Dhanurasana Kép forrása: yogachallenge.com

A gyakorlat a szekréciós mirigyekre, különösen a nemi mirigyekre hat erősen, serkentőleg. Kioltja a szexuális gyengülés tüneteit, mely a klimax velejárója, és segít, hogy a testi-lelki fiatalságot minél tovább megőrizzük. Mivel az összes szakrális csakrára ható ászana jótékony hatással van a kreativitásra, így ennél a póznál sincs ez másként: ha úgy érzed, elakadtál, akár a párkapcsolatodban, akár munkáddal kapcsolatosan, úgy minden nap gyakorold ezt az ászanát, és a pozitív hatások nem maradnak el.

„Hason fekvésben hajlítsd be a térdeid, kétoldalt nyúlj hátra és fogd meg a bokáidat. Belégzéssel emeld ki magad és homoríts. Addig maradj ebben a testtartásban, ameddig jól esik. Lassan lélegezz, összpontosíts a medencetájékra” – javasolja Petra.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!