5 jógapóz, ami előcsalogatja a benned rejlő istennőt

Szendrey Adrienn
Írta: ,
5 jógapóz, ami előcsalogatja a benned rejlő istennőt

Köztudott, hogy jógázással számos egészségügyi panasz megelőzhető, illetve kiküszöbölhető, de emellett bizonyos pózok a női oldalt is képesek erősíteni, ami pozitív hatással van az önbizalmunkra, a szexualitásunkra és az érzelmeinkre is. A következőkben Pelsőczy Petra jógaoktató, a DownDog Jógastúdió hálózat alapítója 5 olyan ászanán vezet végig titeket, melyek rendszeres gyakorlásával erősíthetitek a nőiségeteket és előcsalogathatjátok a bennetek lakozó istennőt.

Garudasana Kép forrása: zentrify.blogspot.hu

A sas állásnak is nevezett póz kedvezően hat a női és a férfi szervekre, elősegíti a nemi hormonok kiegyensúlyozott termelését. Erősíti a lábszár és a lábfej stabilitását, fejleszti a koncentrációs képességet, és a testi egyensúly mellett szellemi harmóniát is teremt. 

„Állj összezárt lábbal, és a jobb egyensúlyozás érdekében rögzítsd a tekinteted egy fix ponton magad előtt. Emeld fel a karjaidat, hajlítsd be a könyököket, és a bal kart alulról vezetve fond a jobb köré. Tedd össze a két tenyeret. Helyezd át a testsúlyodat a bal lábra, és kissé hajlítsd be a térded. Elölről fond a jobb lábadat a bal köré. Dőlj előre és érintsd meg a bal könyökkel a jobb térdet. Törekedj arra, hogy a hátad végig egyenes maradjon. Normál légzés mellett lazíts egy ideig ebben a testhelyzetben, majd térj vissza kiindulóhelyzetbe, és ismételd meg a gyakorlatot a másik oldalra.”

Dhanurasana Kép forrása: yogachallenge.com

A gyakorlat a szekréciós mirigyekre, különösen a nemi mirigyekre hat erősen, serkentőleg. Kioltja a szexuális gyengülés tüneteit, mely a klimax velejárója, és segít, hogy a testi-lelki fiatalságot minél tovább megőrizzük. Mivel az összes szakrális csakrára ható ászana jótékony hatással van a kreativitásra, így ennél a póznál sincs ez másként: ha úgy érzed, elakadtál, akár a párkapcsolatodban, akár munkáddal kapcsolatosan, úgy minden nap gyakorold ezt az ászanát, és a pozitív hatások nem maradnak el.

„Hason fekvésben hajlítsd be a térdeid, kétoldalt nyúlj hátra és fogd meg a bokáidat. Belégzéssel emeld ki magad és homoríts. Addig maradj ebben a testtartásban, ameddig jól esik. Lassan lélegezz, összpontosíts a medencetájékra” – javasolja Petra.

Fókuszban

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

3 óriási tévhit a hurutos köhögéssel kapcsolatban

Okos tetőablak: együtt a kényelem és a funkció