5 jógapóz, ami előcsalogatja a benned rejlő istennőt

Írta: ,

Köztudott, hogy jógázással számos egészségügyi panasz megelőzhető, illetve kiküszöbölhető, de emellett bizonyos pózok a női oldalt is képesek erősíteni, ami pozitív hatással van az önbizalmunkra, a szexualitásunkra és az érzelmeinkre is. A következőkben Pelsőczy Petra jógaoktató, a DownDog Jógastúdió hálózat alapítója 5 olyan ászanán vezet végig titeket, melyek rendszeres gyakorlásával erősíthetitek a nőiségeteket és előcsalogathatjátok a bennetek lakozó istennőt.

Marjari-bitil asana

Ez a gyakorlat pozitív hatással van a női ivarszervekre, ezáltal képes enyhíteni a menstruációs panaszokat. Segít megtartani a hormonháztartás egyensúlyát, és rendszeres gyakorlásával még a klimax tünetei is késleltethetőek! Mindezen jótékony hatások mellett remekül oldja a gerincben lévő feszültségeket, rugalmassá, hajlékonnyá teszi a gerincet, így kiválóan alkalmas hátfájdalmak enyhítésére is.

„A lábaid csipőszélességben, a karjaid vállszélességben legyenek a talajon. Figyelj arra, hogy ne lógjon a fejed, a nyakad a hát folytatása legyen. Kilégzésre a medencétől indítva a mozdulatot, csigolyáról csigolyára haladva domboríts (Marjari), belégzésre a medencétől indítva a mozdulatot, csigolyáról csigolyára haladva homoríts (Bitil). A karok végig maradjanak nyújtva” – magyarázza a gyakorlat helyes kivitelezését Pelsőczy Petra.

Malasana Kép forrása: healthyhints.com.au

Ez az ászana lazít a fejtől a farokcsontig – a hátat, a csípőt és a bokákat egyaránt. Nyújtja a lábfejeket, az Achilles-ínt, és növeli a csípő mobilitását, így az ezen a területen elraktározott feszültségektől is segít megszabadulni. Erősíthető vele a gátizom, amennyiben a pózban kilégzésre befeszítjük, belégzésre pedig elengedjük.

„Csípőszéles terpeszben állj, nyújtott térdekkel dönts előre, és hajolj rá a lábakra. A kezeket imatartásban tartsd a mellkasod előtt, majd lassan kezdd el hajlítani a térdeket, és beengedni a medencéd a lábszárak közé. Ha stabil vagy, a könyökökkel finoman told kifelé a térdeket. Amennyiben a csípőd nagyon feszes és a térdekben fájdalom keletkezik, helyezz egy összehajtogatott takarót a térdek alá. Ha nem ér le a sarkad, az alá is tegyél takarót, hogy stabilabban állj, amíg nem engednek az izmok.”