A jóga és a gerinc kapcsolata – Ekképpen segít a háttájéki problémákon a jógázás

Kovács Andrea
Írta: ,
A jóga és a gerinc kapcsolata – Ekképpen segít a háttájéki problémákon a jógázás

Sokszor kérdezik tőlem, hogy gerincsérvvel, -kopással, ízületi fájdalmakkal bele lehet-e vágni a jógaórákba. A válaszom egyértelmű igen, nem mindegy azonban, milyen típusú órán veszünk részt, milyen képzettségű oktató vezeti azt, és mi magunk tudjuk-e, milyen gyakorlatot szabad végeznünk, illetve melyik ellenjavallott!

Gerincjógával a hát egészségéért Kép forrása: Pelsőczy Petra

Eleinte kifejezetten a gerincjógát ajánlom, amelyen óvatosan, finomabb gerinccsavarásokkal és inkább csak rogyasztott térdű előrendöntésekkel mozgatjuk át a gerincet. A homorító és a porckorongkímélő ászanákon van a hangsúly. 

A gerinccsavarások mellett a tengely irányba végzett nyújtózkodások is rendkívül jó hatással vannak a csigolyákra, ízületekre, porckorongra.

Jógázni tehát nem csupán a jó közérzet kialakítása érdekében, de a betegségek megelőzése, sőt, kezelése céljából is kifejezetten ajánlott, ésszel, megfontoltan, körültekintően választva irányzatot, iskolát és oktatót! 

Ha már van kialakult háttájéki problémád Kép forrása: Pelsőczy Petra

A másik út az, amikor már van valamilyen kialakult problámád. Lehet ez sérv, idegbecsípődés, ízületi kopás, meszesedés, illetve valamilyen akut derék- vagy nyaktáji fájdalom.

Amikor a fájdalom akuttá válik, akkor azt szoktuk javasolni, hogy mindenképp készüljön egy MRI-felvétel a pontos diagnózis miatt, amit utána kiértékel egy gerincgyógyász is.

Ha nem szükséges a gyógytorna, akkor egyből lehet jönni jógaórára, de vendégeink közül sokan párhuzamosan „űzik” a kettőt, vagy pár alkalom gyógytorna után kötnek ki nálunk.