Jobban teljesítünk kávézás után? Így hat a testünkre a kávé

Írta: ,

Mint azt már a Szívek szállodájából vagy a Szex és New York-ból tudjuk, kávé nélkül lehet, de nem érdemes élni. Azonban a kávézási szokások és fogyasztási mérték minden ember életében eltérőek. Vannak, akik a fekete kávét részesítik előnyben, míg mások csak a tejeskávét tudják meginni, és vannak, akik a napi egy, de vannak, akik a napi öt kávét preferálják. Egyesek igazi áldásnak, egyesek pedig ördögtől valónak tartják. Félretéve a hidelmeket, nézzük most meg a tudományos tényeket!

1/4 Mi van a kávéban?

A kávébabban jelentős mértékben található klorogénsav, koffein és terpének.

Az előbbi önmagában antioxidáns hatású, azonban ennek nincs bizonyított hatása a kávéfogyasztás során.

A koffein köztudottan élénkítő hatással bír, ami annak köszönhető, hogy az idegsejtek működését serkenti.

Azonban a koffein mértéke és összetétele változó lehet a kávébab minőségétől és feldolgozási eljárásától. Amiben szinte minden tudományos írás egyetért, hogy a túlzott fogyasztása hosszútávon károsan hat a szervezetre.

Napi egy kávé félegészség? Kép forrása: espressoshots.net

2/4 Napi egy kávé félegészség?

A tudomány által javasolt mennyiség tehát a napi egy csésze, amit feketén kéne elfogyasztani, mindenféle ízesítés és adalékanyag nélkül.

Ugyanis ezzel juttathatjuk be a legtöbb jótékony anyagot a szervezetbe, ami pozitívan hathat az agyra, a szívre, az izmokra, az emésztésre, de még a májra is!

Hihetetlen, igaz? Pedig kis mértékben fogyasztva, egészséges lehet a kávé! Nézzük, hogyan hat az egyes szervekre.

Az  idegrendszert élénkítve javulhat a koncentráció készség és a reakcióidő. Terápiás kezelésekben is alkalmazzák, amivel a depresszió és a fáradékonyság javítható.

Emellett pozitívan hat a memória kapacitására is, így akár vizsgaidőszakban, akár egy stresszes munkahelyi projekt alkalmával segíthet a jobb teljesítmény elérésében!

Áldásos hatással bír a koffein a szívre is, a közhiedelemmel ellenben ugyanis a legtöbb szíverősítő gyógyszerben található koffein származék. A fekete kávé fogyasztásával pedig a hörgők is tágíthatók, így a légzés könnyebbé válhat!

Sportolóknak kifejezetten javallott! Kép forrása: onlydecolove.com

3/4 Sportolóknak kifejezetten javallott!

Természetesen nem csak kávé formájában vihetik be a szükséges koffein mennyiséget, hanem táplálékkiegészítőkkel is.

Azonban a kávé fogyasztása mellett javulhat a sportteljesítmény, erősödhet az izmok összehúzó képessége, illetve segíti a mozgáskoordinációt is.

Mindezek mellett elősegíti az emésztési folyamatokat is, vízhatjó hatása révén segít a méregtelenítésben, és a székrekedés ellen is hatásos megoldásnak bizonyul!

A javasolt mennyiségben fogyasztva májerősítő hatása is ismert.

4/4 A bónusz

Tehát azt már tudjuk, hogy a kávé fogyasztásával elősegíthetjük a szervezetünk működését, azonban a jótékony hatások listája ezzel nem zárul be!

Ha őrölt kávéból készítünk otthon italt, akkor a zaccot is felhasználhatjuk, különböző pakolásokhoz, amiket a hajunkra vagy a bőrünkre kenve, szinte csodákat érhetünk el!

A fejbőrre kenve a kávéból készült pakolás selymessé és puhává teszi a hajat, illetve stimulálja a hajhagymákat, és serkenti azok növekedését!

Bőrradírként vagy pakolásként tisztítja az arcbőrt, segít eltűntetni a lerakódott piszkot és az elhalt hámsejteket. Hasonlóan a hajhagymákhoz, az arcbőr sejtjeire is élénkítően hat, így az üdébb, fiatalosabb és feszesebbé válik!