A japán vizes trükk: reggel 4 pohár víz – Tényleg tökéletes anyagcsere-gyorsító?

Írta: ,

„Igyál 2,5-3 liter folyadékot minden nap... Ha hőség van, akkor négyet, ha sportolsz, akkor még többet...”

De ki képes ezt betartani, és miért kell ennyi folyadékot bevinni? Egy japán módszer szerint reggel négy pohár víz csodákra képes.

Valójában tényleg 2-3 liter folyadékra van szüksége a szervezetednek, de nagyon nehéz betartani ezt a mennyiséget, főleg, ha dolgozol, vagy igazából nem is szereted a tiszta vizet.

Japánban évek óta népszerű egy reggeli tisztítókúra, és ha ezt te is meg tudod tanulni, illetve bevezetni a mindennapi rutinodba, akkor állítólag sokkal energikusabban indul majd a napod, és már a nap elején letudhatod az ajánlott folyadékmennyiség nagy részét.

Ebből áll a japán vízterápia:

– Amikor felébredsz, ne menj rögtön wc-re, igyál egy pohár vizet, intézd a reggeli dolgaidat, moss fogat, pakold be a táskád, válaszd ki az aznapi szettedet stb. Ezalatt meg kell innod összesen 4 pohár vizet. Oké, első nap talán elég két pohár is. A lényeg, hogy addig ne menj ki a mellékhelyiségbe, amíg meg nem ittad a 4 pohár vizet.

–Ezután háromnegyed órát ki kell bírnod evés és ivás nélkül az indulásig.

– Ihatsz napközben bármit, de minden étkezés után két órán keresztül nem ehetsz és nem ihatsz, csak ha ez az idő letelt.

Ennek a reggeli vizes indításnak állítólag nem csak az az előnye, hogy elhagyhatod a reggeli két kávét, hanem 30 napon belül helyreállítja a magas vérnyomást, a magas vércukrot, 10 nap alatt megszűnik a krónikus székrekedés, és napközben nem tör rád hirtelen ólmos fáradtság, egész nap kiegyensúlyozott és energikus leszel.

Mivel az amerikaiak képesek minden orvosi kutatás nélkül felkapni a trendi fogyókúrás vagy tisztító módszereket, azért megkérdeztek egy táplálkozási szakértőt, Caroline Cederquistet, mit gondol ennek a technikának a hatásairól. Szerinte nincsen arra nézve semmiféle kutatási eredmény, hogy ha reggel sok folyadékot viszel be, nem eszel és két óra után mész csak wc-re, milyen hatást indít be a szervezetedben.

Arról nem beszélve, hogy teljesen mindegy, hogy kettő vagy négy pohár vizet iszol éhgyomorra, ha nem eszel munka előtt, biztosan nem bírsz majd sokáig megfelelően teljesíteni a munkában. Valószínűleg az sem túl jó, hogy reggel extrán hidratálod magad, de napközben, este nem fektetsz rá hangsúlyt, holott ilyen melegben egész nap fontos a folyamatos folyadékpótlás.

Tehát nem a nyári szezon a legjobb időszak arra, hogy leteszteld a japán vízterápiát, de ha mindenképpen ki szeretnéd próbálni, akkor inkább őszre időzítsd. A forróságban inkább készíts magadnak ízesített limonádékat, vagy gyümölccsel, zöldséggel dúsított vizet. Hogy ne legyen unalmas, ajánlunk pár verziót!

Uborkás víz: tele van antioxidánsokkal, extrán hidratál, pozitív hatással van az izmokra, a bőrre, és hosszú távon csökkenti a vérnyomást.

Mentás-gyömbéres víz: frissít, méregtelenít, serkenti a bélműködést és ezáltal a fogyást, valamint immunerősítő hatása van.

Citromos-málnás víz: feltölti a szervezeted C-vitaminnal, erős antioxidáns hatású, élénkítő, viszont nagyon savas, úgyhogy ha érzékeny a gyomrod, éhgyomorra ne fogyaszd!