Ezekre figyelj oda, ha inzulinrezisztens vagy és teherbe szeretnél esni

Szőke Angéla
Írta: ,

Mit tehetünk ellene, ha babát szeretnénk?

Csodaszer nincs, de megfelelő életmódváltással normalizálhatjuk inzulinszintünket. Az alábbi pontok betartása nagymértékben mérsékelheti az IR tüneteit, aminek következtében a test termékenyebbé válik.

1. Szigorú diéta

Magas rosttartalmú, egészséges étrend, amely nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet. Ajánlatos naponta több (5-6) kisebb étkezést beiktatni, a fehér kenyeret és a cukrot pedig teljesen elhagyni. Szénhidrátot zöldség és gyümölcs formájában ajánlott bevinni, de megengedettek az egészséges zsírtartalmú ételek, mint például az avokádó és a lazac. A diétát mindenképpen szakember segítségével állítsuk össze.

2. Testmozgás

Az ülőmunka és a mozgásszegény életmód megágyaz az inzulinrezisztanciának. A sport kulcsfontosságú az IR kordában tartásában, de fontos, hogy fokozatosan kell elkezdeni mozogni. Egy túlsúlyos embernek például kifejezetten egészségtelen elkezdenie futni, így ajánlatos orvossal megbeszélni a testmozgás intenzitását és lassan, szakaszosan növelni a terhelést.

3. Fogyás

Egy hormonbetegséggel küzdő ember számára a testsúlycsökkentés nem könnyű és a kezdeti sikertelenség frusztrációt szülhet, de nem szabad elfelejtenünk, hogy ez nem egy azonnali váltás, hanem egy folyamat. Ha betartjuk a diétát és elkezdünk sportolni, a kezdeti stagnálás után előbb-utóbb mindenképpen megkezdődik a testsúlycsökkenés.

Nem az a cél, hogy gyorsan szabaduljunk meg a felesleges kilóktól, hanem hogy egészséges ütemben kezdjünk közelíteni az ideális testsúlyunkhoz.

Bizonyított tény, hogy az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás 58 százalékkal csökkenti a kettes típusú diabétesz kialakulásának veszélyét, tehát ez a kombó rendkívül hatásos fegyver az IR ellen.