Ilyen hatással van a jóga az agyadra

Írta: ,

Ha gyakran jógázol, biztosan képben vagy arról, milyen szuper hatással van ez a mozgásforma a testedre. Segít a fogyásban, izmot építhetsz vele, formásodhatsz, és nem utolsó sorban sokkal hajlékonyabb lehetsz. De azt tudtad, hogy a mentális egészségedet is javíthatod vele? Egy új kutatás most különleges eredményekre bukkant!

A felmérés előzményei Kép forrása: blog.freepeople.com

Mivel a jóga fizikai előnyei már nem számítanak titoknak, kutatók ezúttal arra voltak kíváncsiak, vajon ez a mozgás milyen hatással van a mentális egészségünkre.

Ahhoz, hogy választ kapjanak a kérdésre, olyan középkorú és idősebb önkénteseket kértek fel a tesztekhez, akik memóriaproblémákkal és egyéb demenciára utaló betegséggel küzdöttek.

A pontos eredmények érdekében először minden jelentkezőn végrehajtottak egy agyi röntgent, majd két csoportra osztották őket.

A vizsgálat menete

Mindkét csoportnak különböző feladatokat írtak elő: az első tábor tagjainak napi 1 óra agyi tornát, és még 15 perc gyakorlást tettek kötelezővé, míg a többieknek ugyanennyi időt kellett kundalini jógával tölteniük, amit természetesen minden nap ki kellett egészíteniük negyed óra otthoni ismétléssel is.

Amikor pedig három hónappal később ismét végrehajtották az önkénteseken az agyi röntgent, a kutatók izgalmas eredményekkel találkoztak.