Így tartsd fenn az egészséges étkezést, ha depressziós vagy

Írta: ,

Még akkor sem egyszerű tartani az egészséges életmódot, ha egyébként teljesen egészséges vagy. Ha azonban depresszióval küzdesz, kisebb bajod is nagyobb annál, mint hogy a kiegyensúlyozott táplálkozással foglalkozz – könnyű belefeledkezni a csokik, chipsek, sütik és ehhez hasonló káros dolgok tömkelegébe. Viszont elhiheted: ha megfogadod a tippjeinket, és egészségesen étkezel, sokkal jobban fogod érezni magad!

Készíts elő néhány „vészételt” a rosszabb napokra! Kép forrása: skinnymom.com

Kinek van kedve mindig főzőcskézni? Kinek van kedve mindig főzőcskézni akkor, ha éppen depresszióban szenved, és a felkelés is igazi lelki megpróbáltatást jelent?

Pontosan az ilyen esetekre érdemes egy kicsit előre gondolkodnod! Ha egy picit jobban érzed magad, és megjön a hangulatod a főzéshez, készíts elő néhány vészételt, amit elég, ha lefagyasztasz, majd egy-egy rosszabb napodon újra felmelegítesz. Fáradtan hazajönni a munkából, teljesen erővesztetten, rosszkedvűen – ezen már csak a kedvenc, előre elkészített ételed segíthet.

Ráadásul ilyen lelki állapotban különösen fontos, hogy a szervezeted megfelelő vitaminokhoz és nyomelemekhez jusson, ezért érdemes étrend-kiegészítőkkel is felturbóznod tápanyagbevitelt.

Minimalizáld a mosnivalót! Kép forrása: mylusciouslife.com

Nem kell depressziósnak lenned ahhoz, hogy a végtelen mosogatnivalók látványa a legrosszabbat hozza ki belőled. Még egy egészséges ember sem szeret úgy nekiállni főzni, hogy tudja: koszos edények halmai várnak majd rá utána.

Igyekezz minimalizálni a mosatlan mennyiségét – ha főzés közben valamire már nincs szükséged, mosd el nagyon gyorsan, vagy használj egy tányért több célra, hogy ne kelljen mindig újabbat elővenni. Előbb-utóbb teljesen a mestere leszel annak, hogyan tudod újrahasznosítani az eszközeidet úgy, hogy a főzés végén minimális mennyiségű mosnivalód maradjon.