Így jelez a lábad, hogy baj van! 5 lábtünet, ami a rossz szokásaidat tükrözi

Írta: ,

Zsibbad, dagad és fáj? Ezek egyike sem jó érzés, de mind őszinte jelzések, hogy valamit nem jól csinálsz és a lábad megsínyli. Végül is, testünk pillérei és valóban: kivételesen erősek, de ez nem azt jelenti, hogy bármit elviselnek. A legtöbbször már csak akkor vesszük észre, hogy valami nincs rendben, amikor már jelzik, hogy baj van. Leggyakoribb láb problémák, amelyek a helytelen életmód következményei:

1/5 Dagad a bokám

A lábdagadás keringési és vízháztartási problémára utal. Valószínű, hogy mozgásszegény életmódot élünk, netán ülőmunkát végzünk és a lábunk lefelé lóg, így a vérkeringés az alsó végtagokban lelassul. Lehet, hogy nem tudunk szakmát váltani, de tudjuk tornáztatni a lábunk az az asztal alatt is és óránként 10 percre fel is kell állnunk.

Elképzelhető, hogy pont fordítva van: megerőltetjük a lábunkat az állandó állómunkával (fodrász, pincér, ápoló). Ez ugyanúgy megterheli a bokát, tehát törekedjünk a beiktatott rövid pihenőidőkre.

A boka dagadása táplálkozási gondokra is utalhat: a túlzott sófogyasztás kedvezőtlenül befolyásolja a szervezet vízháztartásának egyensúlyát, így a szövetekben megkötött víz lappangni kezd.

Természetes gyógymódként ihatunk vízhajtó teákat, de elsősorban az étkezési szokásainkon kell változtatnunk. Minden élelmiszer tartalmaz sót, tévhit tehát, hogy az ételhez hozzáadott só nélkül teljesen sótlan lenne a fogás.

Ugyancsak életmódbeli probléma a túlsúly is, amitől szinte kötelezően dagadni kezdenek bokáink, hiszen egyre nagyobb terhet kell cipelniük. Hosszú távon ez akár komoly ízületi problémákhoz is vezethet, tehát vegyük komolyan és kezdjünk el többet mozogni és egészségesebben étkezni!

2/5 Zsibbad a lábszáram, lábfejem

A lábzsibbadás hátterében komoly vitamin- és ásványianyag hiány is állhat, nem csak a kényelmetlen testtartás lehet az oka (ilyenkor rövid ideig tart és csupán átmeneti véráramlási probléma).

Kálcium- és magnézium hiányt, valamint B-vitamin vagy jód-hiányt is jelezhet a végtagok zsibbadása.

Hiányállapot léphet fel túlzott alkoholfogyasztás esetén is, ezért csak csínján a bulival!

Mivel a zsibbadásnak mindig valamilyen idegrendszeri háttere is van, mindenképpen orvosi kivizsgálást igényel és ne halogassuk!

Minél előbb kiderül a probléma, annál könnyebb lesz megszabadulni tőle.

Görcsöl a vádlim Kép forrása: Maridav/depositphotos.com

3/5 Görcsöl a vádlim

Lehet, hogy éppen sportolással erőltettük túl a lábakat és a izom nem képes gyorsan regenerálódni, elernyedni. Ilyenkor több energiára és oxigénre volna szüksége, mint amennyivel rendelkezik.

A görcs oka lehet mellékpajzsmirigy alulműködés vagy kálcim-, magnézium-, esetleg D-vitaminhiány is. Magnézium-hiány esetén főként a lábikra tájékán jelentkezik a görcs.

Mindezt helyes táplálkozással és kiegyensúlyozott mozgásprogrammal lehet orvosolni. Sportolásnál különösen figyeljünk oda a megfelelő folyadékpótlásra, hogy segítsük az anyagcsere-folyamatokat.

4/5 Tyúkszemem van

Szinte minden nő, aki hord magas sarkút találkozott már a fájdalmas bőrkeményedéssel.

A tyúkszem a kényelmetlen cipő és az erőltetett testtartás eredménye.

Nem igaz azonban, hogy a szépségért meg kell szenvedni.

Sokkal könnyebb megtalálni a megfelelő testtartást és egyensúlyt biztosító lábbelit és megspórolni a fáldalmas kinövéseket.

5/5 Fájnak a sarkaim

A sarok az egyensúly és a stabilitás megtartásának központja. A helytelen testtartás és a kényelmetlen cipők az elviselhetetlenségig fokozódó fájdalmat eredményezhetnek.

Csak a lábfejben 26 csont, 33 ízület és több, mint 120 izom van, ezek összehangolt működése kell minden egyes lépésünkhöz.

Bár a sarokfájdalom oka csontkinövés is lehet, mielőtt orvoshoz fordulnánk érdemes testtartás-javító gyakorlatokkal és kényelmes cipővel próbálkozni.

Jellemzően a hátizmok és a medenceizmok megerősítésével már komoly közérzetjavulásra számíthatunk. Álljunk tehát a sarkunkra és derítsük ki, mit üzennek lábaink, hogy továbbra is két lábbal állhassunk a földön!