Így előzheted meg a puffadást – Apró trükkök a lapos hasért

Írta: ,

A puffadás nagyon kellemetlen érzés, no és persze látványnak sem szép. Még azokkal a lányokkal is előfordul a felpuffadt has, akik egyébként nagyon vékonyak. Mindez annak köszönhető, hogy nem figyelnek eléggé az életmódjukra, a megfelelő étkezésre. Néhány apró változással azonban ez a kellemetlenség is megszüntethető. Nézzük, mire kell odafigyelnünk!

Ne edd túl magad

1/5 Ne edd túl magad

Vannak, akik hozzá vannak szokva, hogy 2-3 óránként étkeznek. Ez önmagában még nem is lenne rossz, ha odafigyelnének a mennyiségre.

Ilyenkor azonban sokakat elragad a vágy és abba sem tudják hagyni az étkezést, mondván, még nincsenek teljesen tele.

Ha azonban ebbe a hibába esel, akkor ne csodálkozz azon, hogy folyton fel vagy puffadva. Addig étkezz, amíg úgy érzed, valamelyest kielégítetted a vágyadat, de soha ne tovább.

Nem kell, hogy teljesen tele legyen a pocakod, étkezz gyakran, de inkább kis adagokat, így az emésztésed is zavartalan marad.

Kerüld a cukrot Kép forrása: glamour.com

2/5 Kerüld a cukrot

Számtalan pozitív egészségügyi hatása van annak, ha csökkented a cukor fogyasztását, többek között puffadni sem fogsz. Jól hangzik, ugye?

Csupán betartani nehéz… Teljesen megértjük, ha néha nem tudsz nemet mondani egy-egy csábító falatnak és jól esik egy szelet csokoládé, de próbálj meg minél kevesebb cukrot bevinni a szervezetedbe.

Ugyanez vonatkozik a feldolgozott szénhidrátokra is, érdemes csökkentened a kenyér és a tészta fogyasztását.

Segíthet az is, ha megvizsgálod, pontosan milyen élelmiszer okoz nálad puffadást, lehet, hogy a glutén, a tejtermékek vagy a tojás okozza. Ha szükségét érzed, konzultálj orvosoddal, hogy megtaláljátok a számodra ideális diétát.

Naponta egyél salátát Kép forrása: brittanickel.tumblr.com

3/5 Naponta egyél salátát

Naponta egy adag salátával megelőzhető a puffadás.

Ha teheted, tarts néha olyan napot, amikor az ebédet vagy a vacsorát helyettesíted egy nagyobb adag salátával.

A benne lévő rostok javítják az emésztést, fenntartják az emésztőrendszer megfelelő mozgását. Érdemes nyers zöldségekből összeállítanod, de tehetsz bele néhány olyat is, amit megpároltál vagy megfőztél előtte.

Kipróbálhatod babbal, édesburgonyával, sütőtökkel, avokádóval, dióval vagy különböző magokkal, bogyós gyümölcsökkel is.

 

Igyál sok vizet Kép forrása: popsugar.com

4/5 Igyál sok vizet

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel nem csak a hidratációt segíti, de a puffadás megelőzősét is.

Persze ez együtt jár azzal, hogy gyakran kell pisilned, de a jótékony hatásokért mindenképp érdemes sok vizet innod.

Ha ellátod szervezeted megfelelő mennyiségű folyadékkal, akkor megszűnnek a különböző emésztőrendszeri problémák - például a székrekedés, a kellemetlen gázképződés és a puffadás is, így könnyedén szert tehetsz a lapos hasra.

Egyél gyümölcsöt vacsora után Kép forrása: begoodorganics.com

5/5 Egyél gyümölcsöt vacsora után

Ha teheted, az édesség helyett, nassolás gyanánt jutalmazd meg magad finom gyümölcsökkel.

Ezzel a saláták mellett extra rostokat juttatsz a szervezetedbe, amellyel megkönnyíted az emésztést és elkerülöd a puffadást. Nehezen veszed rá magad az almára?

Számtalan választási lehetőséged van, próbáld ki a különböző déli gyümölcsöket, például a mangót vagy a kivit, esetleg a bogyós gyümölcsöket.

Ha pedig csak alma van otthon, kend meg a szeleteket cukormentes mogyoróvajjal, így sokkal ízletesebb és laktatóbb lesz.