Így éld túl a piros betűs napokat – Tippek a görcsök enyhítésére

Írta: ,

Az a bizonyos néhány nap minden hónapban meg tudja keseríteni a nők életét – van, akinek ilyenkor a görcsoldó gyógyszer a legjobb barátnője, de olyan is, aki csak csendben szenved. Ha neked is problémát okoz a menstruációs fájdalom, próbálj ki néhány tippet az itt felsoroltak közül – garantáltan enyhítik a bajt!

Mi a menstruációs fájdalom oka? Kép forrása: favim.com

A menzesz alatt érzett görcsöket hivatalosan dysmenorrheának hívják, ami a jellegzetes lüktető fájdalmat jelöli. Olyan gyulladást okozó vegyület a felelős érte, amely akkor termelődik, ha a test progeszteronszintje lecsökken – ez történik a vérzési időszakban is.

A prosztaglandin nevű vegyület méhizom-összehúzódásokat okoz, ez segít a méhnyálkahártya kilökődésében. Ha magasabb a szervezetedben a prosztaglandin szintje, erősebb fájdalmat élsz át, ha alacsonyabb, kisebb görcsökkel megúszod.

A nők 20-25 százaléka szenved extrém fájdalomtól ilyenkor, ami egyáltalán nem kevés. A kulcs pedig ezúttal is a megelőzésben van, és nem a kezelésben.

A megelőzés a fontos Kép forrása: fitgirlsdiary.com

Ha már jelentkezik a fájdalom, sok mindent nem tudsz vele csinálni, mint meleg vizes törölközővel borogatni, és imádkozni, hogy hasson a fájdalomcsillapító.

Ahhoz, hogy megelőzd a menstruációs görcsöket, sokkal több mindent tudsz tenni, mint a kezelés esetében – elsősorban egy kicsit az életstílusodon kell változtatnod a menzesz előtti néhány napban.

Ha nem komoly, orvosi probléma áll a háttérben, akkor elég, ha a következő néhány tippet követed – sokkal könnyebben fogod átvészelni a piros betűs időszakot.