Így éld túl a piros betűs napokat – Tippek a görcsök enyhítésére

Írta: ,

Az a bizonyos néhány nap minden hónapban meg tudja keseríteni a nők életét – van, akinek ilyenkor a görcsoldó gyógyszer a legjobb barátnője, de olyan is, aki csak csendben szenved. Ha neked is problémát okoz a menstruációs fájdalom, próbálj ki néhány tippet az itt felsoroltak közül – garantáltan enyhítik a bajt!

Mi a menstruációs fájdalom oka? Kép forrása: favim.com

1/5 Mi a menstruációs fájdalom oka?

A menzesz alatt érzett görcsöket hivatalosan dysmenorrheának hívják, ami a jellegzetes lüktető fájdalmat jelöli. Olyan gyulladást okozó vegyület a felelős érte, amely akkor termelődik, ha a test progeszteronszintje lecsökken – ez történik a vérzési időszakban is.

A prosztaglandin nevű vegyület méhizom-összehúzódásokat okoz, ez segít a méhnyálkahártya kilökődésében. Ha magasabb a szervezetedben a prosztaglandin szintje, erősebb fájdalmat élsz át, ha alacsonyabb, kisebb görcsökkel megúszod.

A nők 20-25 százaléka szenved extrém fájdalomtól ilyenkor, ami egyáltalán nem kevés. A kulcs pedig ezúttal is a megelőzésben van, és nem a kezelésben.

A megelőzés a fontos Kép forrása: fitgirlsdiary.com

2/5 A megelőzés a fontos

Ha már jelentkezik a fájdalom, sok mindent nem tudsz vele csinálni, mint meleg vizes törölközővel borogatni, és imádkozni, hogy hasson a fájdalomcsillapító.

Ahhoz, hogy megelőzd a menstruációs görcsöket, sokkal több mindent tudsz tenni, mint a kezelés esetében – elsősorban egy kicsit az életstílusodon kell változtatnod a menzesz előtti néhány napban.

Ha nem komoly, orvosi probléma áll a háttérben, akkor elég, ha a következő néhány tippet követed – sokkal könnyebben fogod átvészelni a piros betűs időszakot.

Edzeni, edzeni! Kép forrása: popsugar.com

3/5 Edzeni, edzeni!

A mozgás mindenre jó – azon túl, hogy feszesebb leszel tőle, és a kedved is jobb lesz, segíthet a menstruációs görcsök megelőzésében is.

Különböző kutatások bebizonyították, hogy a menzesz előtt és közben végzett rendszeres edzés segít a fájdalomcsillapításban – azok a kísérleti alanyok, akik többet mozogtak, enyhébb fájdalomról számoltak be, mint azok, akik egyáltalán nem edzettek, vagy csupán ugyanannyit, mint egyébként szoktak.

4/5 Egyél vitaminokat!

Vitaminnal tömni magad egyébként is ajánlott (a mai zöldségekben és gyümölcsökben már nem sok természetes anyag maradt, amit felszívhat a szervezeted), úgyhogy vásárolj be nyugodtan néhány étrend-kiegészítőből.

Kutatások kimutatták, hogy az E-vitamin, az omega-3 zsírsavak, a B1- és B6-vitamin, valamint a magnézium segít abban, hogy kevésbé görcsöljön a hasad.

A magnézium egyébként minden más görcsre is jó megoldás lehet!

Fekvő pillangó póz Kép forrása: Facebook/Yoga Inspiration

5/5 Fekvő pillangó póz

Természetes, hogy ilyenkor leginkább nyakig felhúznád a térdeid és kisgombócként feküdnél egész nap, de hidd el, ezzel pont az ellenkező hatást éred el!

Jógaórákon szokták javasolni az alábbi pózt menstruáció idejére, hiszen remekül ellazítja a medencetáji izmokat, ezáltal pedig enyhíti a fájdalmat.

Feküdj hanyatt, és érintsd össze a talpaidat úgy, hogy a lábaid egy rombusz alakot formázzanak. Pár percen belül érezni fogod az enyhülést!