Így befolyásolja az alváshiány a szépségedet

Írta: ,

Bár az köztudott, hogy az alváshiány fáradt külsőt, és ingerlékeny viselkedést eredményezhet, azzal kevesen vannak tisztában, hogy hosszú távon milyen komoly következményei lehetnek megjelenésünkre nézve is. Ha szeretnéd megőrizni fiatalos külsődet, illetve makulátlan arcbőrödet, akkor ne sajnáld az időt a pihenésre! Ellenkező esetben a következő kellemetlen tünetekre számíthatsz!

Amennyiben hosszú időn keresztül nem jutsz elég alváshoz, úgy szervezeted kortizol (stressz hormon) szintje megemelkedhet, amely gyulladáshoz vezethet.

A folyamat a faggyúmirigyekre is hatással van, így az arcodon aknés tünetek, mitesszerek, illetve pattanások jelenhetnek meg.

Emellett az alváshiány a bőr nedvességtartalmát és PH-szintjét is csökkenheti, melynek következtében bőrünk veszíthet ragyogásából, és fiatalos megjelenéséből.

Ha szeretnéd megelőzni ezeket a kellemetlen bőrhibákat, a legjobb, amit tehetsz, hogy időt szakítasz a megfelelő mennyiségű (min. 7- 8 óra) alvásra és kerülöd az éjszakázást!

Amikor alszol, a tested arra használja a pihenéssel töltött időt, hogy regenerálódjon. Mindez különösen igaz a bőrödre.

Az alvásmegvonás eredményeképpen a vérerek kitágulhatnak, és sötét karikákat okozhatnak a szemek alatt, így a megjelenésünk fáradtnak és megviseltnek fog hatni.

A helyzeten a szem alatti táskák sem javítanak, melyeket legtöbbször szintén a pihenés hiánya idéz elő. A nyirokrendszer olyan, mint egy tisztítórendszer, segít kiszűrni a felesleges folyadékot, illetve a toxinokat.

Ám az alváshiány megzavarhatja ezt a folyamatot, melynek hatására a folyadék felhalmozódhat, így puffadtságot, és szem alatti táskákat okozhat.