Igen, ilyen is van! - 4 szituáció, amikor jobb, ha nem iszol vizet

Írta: ,

Az elegendő vízfogyasztás nagyon sokat számít abban, hogy szép legyen a bőrünk, fizikailag és lelkileg is jól érezzük magunkat, ráadásul az immunrendszerünk is csak így képes legyen felvenni a küzdelmet a megbetegedésekkel. Ezek után azt gondolnánk, minél többet iszunk, annál jobb, de az igazság az, hogy az alábbi helyzetekben jobb, ha nem, vagy csak módjával iszol vizet!

Közvetlenül lefekvés előtt Kép forrása: unsplash

1/4 Közvetlenül lefekvés előtt

Valószínűleg nem kell ecsetelnünk, hogy ha lefekvés előtt iszol vizet, éjjel fel fogsz ébredni arra, hogy sürgősen ki kell menned a mosdóba.

Azonban nem a pihentető alvás az egyetlen oka annak, miért nem jó ötlet, ha vizet iszol nem sokkal az elalvás előtt.

Ugyanis a veséid az éjszaka közepén lassabban dolgoznak, mint a nap többi részében, ezért amikor felébredsz, könnyen tapasztalhatod, hogy az arcod és a végtagjaid kicsit megduzzadtak.

Ennek mértékét csak még inkább megnöveli az, ha iszol némi vizet lefekvés előtt.

Egy intenzív edzés közben Kép forrása: unsplash

2/4 Egy intenzív edzés közben

Sportolás közben nem csoda, ha nagyon szomjas leszel, azonban egy nagyon intenzív edzés során jobb, ha nem iszol sok vizet. Mozgás közben a tested hőmérséklete elkezd megemelkedni, ami hozzájárul ahhoz, hogy folyamatosan meleged van.

Ilyenkor az elektrolitok (röviden olyan sók, amelyek pozitív és negatív töltést adnak a szervezetünknek) elkezdenek kifogyni a szervezetedből, ha pedig csak vizet fogyasztassz közben, felgyorsul ez a folyamat. Ezért fordulhat elő, hogy edzés közben fejfájást, szédülést és hányingert tapasztalsz.

Az orvosok szerint inkább a sportolás után igyál vizet, közben pedig érdemes olyan italt fogyasztani (természetesen nem túl nagy mértékben), ami elektrolitokkal van dúsítva.

3/4 Ha színtelen a vizeleted

Azt gondolnánk, a víz olyannyira fontos része a kiegyensúlyozott életmódnak, hogy nem lehet túl sokat inni belőle. Valójában viszont ha úgy látod, hogy a vizeleted teljesen színtelenné vált, az a túlzott hidratáltság egyik jele.

Előfordulhat, hogy reflexből akkor is iszol vizet, amikor nem vagy szomjas, ez pedig idővel alacsony nátriumszintet eredményezhet. Ebből fakadóan a későbbiekben komoly szívproblémákat tapasztalhatsz, arról nem is beszélve, hogy a vízmérgezés tünetei is jelentkezhetnek.

Ilyenkor a túl sok víz felhígítja a testedben lévő tápanyagokat, olyannyira, hogy ezek már nem tudják ellátni a feladataikat.

4/4 Csípős paprika fogyasztása után

Sose igyál vizet azután, hogy csípős paprikát fogyasztottál, ilyenkor ugyanis csak rontassz a helyzeten.

Az égő érzést a kapszaicin nevű összetevő okozza, ami apoláris molekulákból áll össze, míg a víz poláris molekulákat tartalmaz.

Ezért eltérő összetétele miatt a víz nem képes elvenni a paprika erejét, hanem ezzel összekeveredve csak még jobban elterjed a csípős érzés a szádban és a torkodban is.

A legjobb, ha ilyenkor tejjel vagy joghurttal csillapítod a fájdalmas érzést, ezek ugyanis vegyületeiknek köszönhetően képesek elvenni az égető érzést.