Hot jóga és természetes cukor: 5 életmód-őrület, ami többet árt, mint használ

Írta: ,

Este hat után már egy falatot sem eszel, herbateát kortyolsz és vitaminokat szedsz? Hiába tűnik úgy, hogy ezzel hozzájárulsz az egészségedhez, valójában sajnos egészen más a helyzet…

Hot jóga

1/5 Hot jóga

A 40°C körüli hőmérsékletre hevített stúdióban végzett gyakorlatoknak rengeteg híres rajongójuk van.

Az izzasztó ászanák a jóga nyújtó-szálkásító hatását hivatottak kombinálni a szívet és az érrendszert felpörgető kardiózással.

A magas hőmérséklet azonban aktiválja a tested automatikus hűtőfolyamatát, aminek révén főleg a bőrödre irányítja a vérkeringést, így a hő azon keresztül távozhat a szervezetedből. (Ezért pirosodsz ki mindenhol, amikor nagyon meleged van.)

A felgyorsult vérkeringés ellazítja az izmokat, így hajlékonyabbnak tűnhetsz, mint amilyen valójában vagy – és kényelmesnek érezheted az olyan pozíciókat is, amelyek már szörnyű terhet rónak az ízületeidre.

A keresztezett lábú ülőhelyzetek miatt a térded különösen nagy rizikó sújtja!

Este hat után egy falatot se

2/5 Este hat után egy falatot se

Minden idők legnépszerűbb fogyókúrás tippje, hogy este hat óra után már ne egyél semmit sem.

Noha ez a szokás kiiktatja az éjszakai nassolást, sajnos alváshiányhoz vezethet – különösen, ha sokáig ébren lévő bagoly típus vagy.

A dietetikusok szerint mindenképpen ajánlatos három órával lefekvés előtt még enned valami könnyűt. Ne higgy azonban a mendemondáknak, amelyek szerint léteznek alvást elősegítő csodaételek!

Számtalanszor hallottuk már, hogy a banán is ezek közé tartozik, mivel triptofán aminosavat tartalmaz, amelyet a test melatonintermelésre használ fel – ez pedig az alvás és az ébrenlét egyensúlyát szabályozó hormon.

A valóságban azonban ez a biokémiai folyamat lassabban megy végbe annál, mintsem hogy bármilyen kajától ennyi időn belül elszunnyadnál.

Fogyókúra herbateával

3/5 Fogyókúra herbateával

A tea finom, ráadásul egy időre megtölti a gyomrodat, ennélfogva tökéletesnek tűnik az éhségérzet csillapítására.

Ha azonban naponta egy litert vagy többet nyakalsz be belőle, sajnos még a cukormentes otthoni változat is árthat a fogaidnak.

Különösen, ha citrom- vagy azzal ízesített változatról van szó, hiszen a benne lévő sav durván roncsolja a fogzománcodat – derül ki a Brit Fogorvosok Társaságának közleményéből.

Amikor valamilyen savas élelmiszer kerül a szádba, mikroszkopikus szinten kezdi lebontani a fogzománcot, az ily módon felszínre kerülő fogtest, azaz dentin pedig rendkívüli érzékenysége miatt erős fájdalmat produkálhat.

Valahányszor tehát savasat eszel vagy iszol, a fogaid nagyjából egy órán át „rosszul érzik magukat”.

Ez olykor-olykor még nem gond, hiszen van esély a regenerálódásra, de ha többször egymás után következik be, szuvasodás lesz a vége.

Nagy dózisú vitamin

4/5 Nagy dózisú vitamin

Emberek milliói szednek különböző vitaminokat és más táplálék-kiegészítőket annak érdekében, hogy erősítsék az immunrendszerüket.

Ezek azonban a legjobb esetben is csak minimális segítséget nyújtanak a szervezetnek, míg többnyire pénzkidobást jelentenek.

A legkedvezőtlenebb forgatókönyv szerint pedig növelik a betegségek kialakulásának kockázatát.

Ha ugyanis egyféle tápanyagból vagy tápanyag-csoportból extrém magas dózist viszel be, tulajdonképpen orosz rulettet játszol az egészségeddel.

Kutatások bizonyítják, hogy az antioxidáns hatású E-vitamin túl nagy adagban növelheti a szív- és érrendszeri problémák, továbbá a rák rizikóját is.

A rengeteg cink pedig az ásványi anyagok egyensúlyának felborulását eredményezheti, mivel kivonja a testből a vörösvérsejtek számára nélkülözhetetlen rezet.

Természetes cukrok

5/5 Természetes cukrok

Miután a cukor lett napjaink táplálkozásának főgonosza, mindenki igyekszik más módon helyettesíteni – ahelyett, hogy egyszerűen megpróbálná minimálisra csökkenteni a bevitt mennyiséget.

Míg a túlzott cukorfogyasztás növeli a szívbetegség, a magas vérnyomás, az elhízás és a diabétesz kockázatát, a legtöbb alternatívája alig jobb nála.

Az agavénektár, a méz, a nyers cukor és a gyümölcsszirup pontosan ugyanúgy hasznosul vagy raktározódik el a testedben, mint a jó öreg por- vagy kristálycukor!

A más opciók mellett szóló leggyakoribb érv, hogy azok édes íze intenzívebb, így nem kell belőlük annyi. Ezért azonban gyakran még magasabb kalóriatartalommal kell fizetni…

Te bedőltél valamelyik őrületnek? Még mindig úgy gondolod, hogy érdemes kitartani mellette?