Hot jóga és természetes cukor: 5 életmód-őrület, ami többet árt, mint használ

Írta: ,

Este hat után már egy falatot sem eszel, herbateát kortyolsz és vitaminokat szedsz? Hiába tűnik úgy, hogy ezzel hozzájárulsz az egészségedhez, valójában sajnos egészen más a helyzet…

Hot jóga

A 40°C körüli hőmérsékletre hevített stúdióban végzett gyakorlatoknak rengeteg híres rajongójuk van.

Az izzasztó ászanák a jóga nyújtó-szálkásító hatását hivatottak kombinálni a szívet és az érrendszert felpörgető kardiózással.

A magas hőmérséklet azonban aktiválja a tested automatikus hűtőfolyamatát, aminek révén főleg a bőrödre irányítja a vérkeringést, így a hő azon keresztül távozhat a szervezetedből. (Ezért pirosodsz ki mindenhol, amikor nagyon meleged van.)

A felgyorsult vérkeringés ellazítja az izmokat, így hajlékonyabbnak tűnhetsz, mint amilyen valójában vagy – és kényelmesnek érezheted az olyan pozíciókat is, amelyek már szörnyű terhet rónak az ízületeidre.

A keresztezett lábú ülőhelyzetek miatt a térded különösen nagy rizikó sújtja!

Este hat után egy falatot se

Minden idők legnépszerűbb fogyókúrás tippje, hogy este hat óra után már ne egyél semmit sem.

Noha ez a szokás kiiktatja az éjszakai nassolást, sajnos alváshiányhoz vezethet – különösen, ha sokáig ébren lévő bagoly típus vagy.

A dietetikusok szerint mindenképpen ajánlatos három órával lefekvés előtt még enned valami könnyűt. Ne higgy azonban a mendemondáknak, amelyek szerint léteznek alvást elősegítő csodaételek!

Számtalanszor hallottuk már, hogy a banán is ezek közé tartozik, mivel triptofán aminosavat tartalmaz, amelyet a test melatonintermelésre használ fel – ez pedig az alvás és az ébrenlét egyensúlyát szabályozó hormon.

A valóságban azonban ez a biokémiai folyamat lassabban megy végbe annál, mintsem hogy bármilyen kajától ennyi időn belül elszunnyadnál.