Horkol a párod? Meglepő házi praktikák, amelyekkel orvosolhatod a problémát

Írta: ,

A horkolás igen gyakori probléma, amely amellett, hogy zavarhatja az alvásában a másik embert, súlyos esetben alvási apnoéhoz, alvás rendellenességhez is vezethet. Utóbbi esetben érdemes minél előbb orvoshoz fordulnunk, ha pedig még enyhe mértékű a horkolás, bevethetünk néhány házi praktikát is ellene. Mutatjuk, melyekkel érdemes kísérletezni!

Elsőre talán kissé rémisztően hangzik, ám ha belegondolunk ez egy nagyon hasznos és praktikus megoldás lehet.

Horkolás az esetek nagy részében akkor történik, ha a hátunkon alszunk. Ilyenkor a nyelvünk ellazul és kissé hátracsúszik, ezáltal akadályozva a légáramlást.

Hogy ezt elkerüljük, érdemes a póló hátához erősíteni egy teniszlabdát, így az éjszaka közepén sem fogunk a hátunkra fordulni.

Érdemes egy-két hétig próbálkozni a labdával, utána ki lehet venni, ekkorra ugyanis hozzászokik ahhoz, hogy ne forduljon a hátára.

A jóga egyik legfontosabb alapeleme a megfelelő légzéstechnika. Bár lehet, hogy a párod kissé ódzkodik tőle, mondván ez inkább női sport, mégis érdemes lenne kipróbálnia.

Ezalatt elsajátíthatja az úgynevezett ujjayi légzést, amelynek nagy hasznát vehetik azok, akik horkolással küzdenek.

Ez egy mély lélegzés, amely során a torok izmaira koncentrálunk. Ha megedződtek ezek az izmok, akkor éjszaka kevésbé lesz akadályozva a légáramlás, így a horkolás is megszűnhet.

Akár elérjük vele a célunkat, akár nem, egy próbát mindenképp megér, hiszen ez a fajta légzés az ellazulást is elősegíti.