Hogyan előzheted meg a cukorbetegséget természetesen?

Írta: ,

Korunk egyik népbetegsége a cukorbetegség, illetve a cukor túlfogyasztásával kapcsolatos különböző problémák. Sajnos van, aki hajlamos rá, és csupán apróságokkal tud javítani a helyzeten, de a többség tudatos életmóddal és egy kis odafigyeléssel természetesen is tehet a cukorbetegség ellen. Lássuk, mi az, amit be kell tartanod, ha el akarod kerülni a cukorbetegséget!

1/5 Kevesebb stressz

Tudjuk, ezt a legnehezebb betartani. Én például, amikor nehezebb időszakom van, korán kelek, egy megbeszélésre kell sietnem, nagyon sok munkám van és úgy érzem, hogy egyszerűen nem haladok, könnyen be tudok stresszelni.

Ilyenkor próbálok mindig az olasz életérzésre gondolni, hiszen a dolgok akkor is megtörténnek, ha izgulok és idegeskedek és valószínűleg akkor is, ha nem.

Nem könnyű a stresszt minimalizálni a mindennapokban, de a cukorbetegség megelőzésében is fontos lehet, hiszen ez összefügg bizonyos hormonok természetes szintjének megemelkedésével, ami a vércukorszintet is az egekbe tolja.

A szervezetedben ugyanis minden mindennel összefügg, étkezés, hormonok, alvás, érzelmek, stressz. Ahhoz, hogy jól működjön a rendszer, neked is tenned kell!

Alvás, alvás, alvás Kép forrása: frame.bloglovin.com

2/5 Alvás, alvás, alvás

Az előző ponttal szorosan összefügg az alváshiány problémája. Mindennap azzal küzdesz, hogy túl sok elintéznivalód, munkád és teendőd van és egyszerűen nem elég 24 óra.

Nem tudsz mit csinálni, az alvásidőt csökkented, hiszen másból nem vehetsz el. Ez is egy bizonyos stressz okoz – mentálisat biztosan – valamint emeli a cukorbetegség és az elhízás veszélyét.

Tipp: Ha végre ágyba jutottál, akkor próbáld meg kikapcsolni az agyad és minél hamarabb megnyugtatni és megállítani a gondolataidat, hiszen ha alvás előtt és közben is a napi teendőkön pörögsz, akkor mindegy hány órát alszol, másnap még fáradtabb leszel, mint ahogy lefeküdtél.

Valakinek ebben a zene segít, valakinek a jóga, egy kis meditáció vagy csak a tökéletes és nyugodt hálószoba kialakítása. Próbálgasd, hogy neked mi válik be és ha egyszer sikerült, akkor ragaszkodj hozzá!

3/5 Rejtőzködő cukor

Amikor azt gondolod, hogy a zsírszegény, light és kalóriacsökkentett termékekkel ügyesen tartod a diétád, akkor lehet, hogy egy hamburgerrel vagy zacskós levessel mégis jobban jártál volna. Sajnos a boltok polcain mai napig számos olyan terméket találhatsz, amiben bár rejtőzködik, de nagyon sok cukor van.

Persze nem ezen a néven, hiszen nagyon sok élelmiszergyártó cég a trendeket követve már próbál tudatosan figyelni az alacsonyabb cukorbevitelre, de mivel a cukor álneveit – glükóz, fruktóz, különböző szirupok, dextróz, szacharóz, melasz, méz – még sokan nem ismerik, így ezeket tüntetik fel a termékeken.

Tipp: Óvakodj és fokozatosan szokj le azokról a termékekről, amiben túl magas a cukortartalom és válassz helyette olyan ételeket és alapanyagokat, amelyekben nincs vagy nagyon alacsony a hozzáadott cukor.

Ezt a hátsó címkén az összetevők között keresd, ne tévesszen meg a szénhidráttartalmon belül feltüntetett cukor mennyisége, ami a természetes cukortartalmat jelöli.

4/5 Valóban egészséges?

Ezek után már jogosan merül fel a kérdés, hogy az sem egészséges, amire ez van ráírva? Az élelmiszergyártó cégek trükkösen kezelik ezt a kérdést, így neked is érdemes jobban odafigyelned a bevásárlások során.

Azzal biztosan nem jársz rosszul, ha megismered azokat az összetevőket, amiket kerülnöd kell és tudatosan, akár minden egyes termék címkéjének ellenőrzésével vásárolsz. Nem fog minden bevásárlás órákig tartani, egy-két hét alatt belejössz majd a dologba és már nem is vágyódsz majd az édességes pult után.

Hol van akkor a megoldás? Cukorhelyettesítőkből, alternatív lisztekből és egészséges alapanyagokból többet, csomagolt gyorskajákból és furcsa nevű, ismeretlen összetevőket tartalmazó ételekből pedig kevesebbet.

 

5/5 Genetika

Ahogy korábban említettük, a cukorbetegség egyik fő oka a génekben keresendő, azaz ha akarod, ha nem, öröklődhet. Valóban így van ez? Részben.

Nem kell ugyanis karba tett kézzel várnod, hogy kimutassák a problémát, ha a családodban korábban már előfordult cukorbetegség és persze akkor sem kell nevetve odébb állni, ha mindenki egészséges a környezetedben.

Mi azt mondjuk, hogy minden fejben dől el. Ha arra programozod magad, hogy egészséges legyél, és ezért valóban mindennap teszel is valamit, akkor sokkal nagyobb arányban elkerülhetsz sokféle betegséget, mintha csupán a genetikára hivatkozva orvosról-orvosra járnál, hogy mielőbb kiderítsd, hogy van-e valami baj.

Mi a tökéletes recept? Érezd jól magad, feszegesd a határaidat és ha az edzésben vagy a táplálkozásban elakadtál, kérj segítséget!