A vitaminoktól a téli receptekig: így készítsd fel a tested a hidegre!

Írta: ,

Ahogy közeledik az őszi hideg és szép lassan a vele járó sötét és esős, lebetegedős időszak, úgy nő meg az igényünk arra, hogy valaki végre megmondja, hogyan kerüljük el a betegségeket; hogyan ne hízzunk el a nagy hidegek okozta óriási étvágyunk miatt; hogyan tartsuk szép állapotban a bőrünket; hogyan álljunk át az egyre rövidebb nappalokra és még sorolhatnám... Ahhoz, hogy a hűvösebb napokon is talpon maradhassunk, előre fel kell készülni, mondhatni: a téli testünk nyáron és ősszel készül, nemcsak fordítva - ahhoz, hogy a legjobb formádat hozhasd idén is, fogadd meg ezt a pár tanácsot és törődj a testeddel a bikiniszezon elmúltával is!

Ne csak C-vitamint szedj Kép forrása: lecic/Depositphotos

Óriási tévhit, hogy ha az ember minden nap bekap egy jó nagy C-vitamintablettát, akkor már rég mindent megtett az érkező betegségek ellen. Mivel a testünk milliónyi tápanyagból, ásványi anyagból és vitaminból ‘főz’ nap mint nap, a széleskörű és egészséges táplálkozás jelentse a szilárd alapot, és ehhez vedd meg a táplálékkiegészítőket, amik a következők legyenek: cink, B-,C-és D-vitaminok, valamint stressz és rendszeres mozgás esetén Magnézium is. Ezek persze egy átlagos életvitelű ember átlagos szükségleteit fedezik, de egyénenként változó, hogy kinek mire van szüksége a lehető legjobb működéshez - tapasztald ki, neked mi tesz jót, vagy menj el egy általános laborra és fogadd meg az orvosod tanácsait!

Tipp: soha ne egyben vásárold meg a táplálékkiegészítőket multivitamin formájában, mert az ilyen jellegű komplex tabletták felszívódása sokkal kevésbé hatékony, mintha egyesével szednéd a vitaminokat.

Ügyelj a bélflórádra Kép forrása: unsplash

Nem is gondolnád, mekkora szerepet játszik az immunrendszered működésében a bélflórád: a bélbaktériumok ugyanis befolyásolni tudják az immunfolyamatokat, így érdemes erősen és egészségesen tartanod az emésztő rendszered, ha el szeretnéd kerülni a betegségeket!

Ebben segíthet a (szigorúan cukormentes) natúr joghurt és a savanyúkáposzta, de az olyan, prebiotikumokat tartalmazó ételek is, mint a hagyma, a fokhagyma, az édesburgonya és a mélyzöld zöldségek, például a spenót.

Igyekezz minél többet főzni ezekből az alapanyagokból!