5+1 hétköznapi szokás, ami lassan cukorbetegséget okoz

Kovács Andrea
Írta: ,
5+1 hétköznapi szokás, ami lassan cukorbetegséget okoz

Köztudott, hogy napjainkban Magyarországon a 2-es típusú cukorbetegség népbetegségnek számít. Kevesen vannak azonban tisztában azzal, hogy bár az elhízás komoly szerepet játszik a kérdésben, mégsem ez az egyetlen ok, amiért a betegség kialakulhat. A most következő egyszerű, hétköznapi tevékenységek, illetve szokások ugyanis éppúgy veszélyesek, mert negatív hatással lehetnek a vércukorszintedre, és hosszú távon kulcsszerepet játszhatnak egészségi állapotod alakulásában!

Kihagyod a reggelit Kép forrása: burczymiwbrzuchu.pl

Dietetikusok gyakran hangoztatják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, ez a mondás azonban különösen igaz, ha a cukorbetegség megelőzésről van szó.

Azzal, hogy ebédidőig éhezteted magad, láncreakciót indítasz be, mely megzavarhatja az inzulinszintedet, és vércukorszint ingadozáshoz vezethet. Mindez túlevést illetve elhízást okozhat hosszú távon.

Ügyelj tehát a rendszeres, kiegyensúlyozott táplálkozásra, és fogyassz minél több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát, tojást, és dióféléket!

Nem eszel elég halat Kép forrása: cookingclassy.com

Tedd félre a hamburgert és a sült krumplit, helyette pedig próbáld ki a halakat!

Az Amerikai Szív Egyesület azt találta, hogy a lazac, a tonhal, a makréla, és a szardínia gazdag forrásai az omega-3 zsírsavaknak, melynek köszönhetően csökkentik a szívbetegség és magas vérnyomás kialakulásának kockázatát, segítenek megőrizni az artériák egészségét, és megakadályozzák a cukorbetegséget.

Ügyelj arra, hogy minden héten legalább egyszer kerüljön hal a tányérodra!

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv