5+1 hétköznapi szokás, ami észrevétlenül okoz cukorbetegséget

Kovács Andrea
Írta: ,
5+1 hétköznapi szokás, ami észrevétlenül okoz cukorbetegséget

Köztudott, hogy napjainkban Magyarországon a 2-es típusú cukorbetegség népbetegségnek számít. Kevesen vannak azonban tisztában azzal, hogy bár az elhízás komoly szerepet játszik a kérdésben, mégsem ez az egyetlen ok, amiért a betegség kialakulhat. A most következő egyszerű, hétköznapi tevékenységek, illetve szokások ugyanis éppúgy veszélyesek, mert negatív hatással lehetnek a vércukorszintedre, és hosszú távon kulcsszerepet játszhatnak egészségi állapotod alakulásában!

Túl sok szénhidrátot fogyasztasz Kép forrása: recipetineats.com

A túl sok burgonya, tészta, illetve fehérkenyér nem csak a súlyodnak nem tesz jót, de a vércukorszintedre is negatív hatással van. Ez a két tényező együtt hosszú távon cukorbetegséghez vezethet.

Az Amerikai Diabétesz Egyesület szerint a legjobb, amit tehetsz, ha csökkented a finomított szénhidrátok mennyiségét étkezéseid alkalmával.

Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, ha ügyelsz arra, hogy a tányérodnak maximum egynegyedét tegyék ki finomított szénhidrátok.

Nem jutsz elég D-vitaminhoz Kép forrása: flickr, Nicolas Fuentes

Bár fontos, hogy megóvd bőrödet a káros napsugaraktól, azzal, hogy teljesen elzárod magad az életet jelentő naptól, és ezzel együtt a D-vitamintól, komoly veszélynek teszed ki szervezetedet! Egy spanyol kutatás szerint a D-vitaminhiánytól szenvedő betegeknél testsúlyuktól függetlenül, nagyobb valószínűséggel jelentkezik hosszú távon cukorbetegség. A napfény ugyanis fontos szerepet játszik az inzulintermelésért és vércukorszint szabályozásért felelős hasnyálmirigy megfelelő működésében.

A cukorbetegség elkerülése érdekében, nyáron lehetőség szerint használd ki minél jobban a jó időt, télen pedig ügyelj a megfelelő D-vitaminpótlásra a különböző étrend kiegészítők és vitaminban gazdag ételek fogyasztásával!