5+1 hétköznapi szokás, ami lassan, de biztosan cukorbetegséget okoz

Póta Szilvia
Írta: ,
5+1 hétköznapi szokás, ami lassan, de biztosan cukorbetegséget okoz

Köztudott, hogy napjainkban Magyarországon a 2-es típusú cukorbetegség népbetegségnek számít. Kevesen vannak azonban tisztában azzal, hogy bár az elhízás komoly szerepet játszik a kérdésben, mégsem ez az egyetlen ok, amiért a betegség kialakulhat. A most következő egyszerű, hétköznapi tevékenységek, illetve szokások ugyanis éppúgy veszélyesek, mert negatív hatással lehetnek a vércukorszintedre, és hosszú távon kulcsszerepet játszhatnak egészségi állapotod alakulásában!

Kihagyod a reggelit Kép forrása: burczymiwbrzuchu.pl

Dietetikusok gyakran hangoztatják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, ez a mondás azonban különösen igaz, ha a cukorbetegség megelőzésről van szó.

Azzal, hogy ebédidőig éhezteted magad, láncreakciót indítasz be, mely megzavarhatja az inzulinszintedet, és vércukorszint ingadozáshoz vezethet. Mindez túlevést illetve elhízást okozhat hosszú távon.

Ügyelj tehát a rendszeres, kiegyensúlyozott táplálkozásra, és fogyassz minél több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát, tojást, és dióféléket!

Nem jutsz elég D-vitaminhoz Kép forrása: flickr, Nicolas Fuentes

Bár fontos, hogy megóvd bőrödet a káros napsugaraktól, azzal, hogy teljesen elzárod magad az életet jelentő naptól, és ezzel együtt a D-vitamintól, komoly veszélynek teszed ki szervezetedet! Egy spanyol kutatás szerint a D-vitaminhiánytól szenvedő betegeknél testsúlyuktól függetlenül, nagyobb valószínűséggel jelentkezik hosszú távon cukorbetegség. A napfény ugyanis fontos szerepet játszik az inzulintermelésért és vércukorszint szabályozásért felelős hasnyálmirigy megfelelő működésében.

A cukorbetegség elkerülése érdekében, nyáron lehetőség szerint használd ki minél jobban a jó időt, télen pedig ügyelj a megfelelő D-vitaminpótlásra a különböző étrend kiegészítők és vitaminban gazdag ételek fogyasztásával!