Házi praktikák az aranyeres panaszok csillapítására

Írta: ,

Most tapasztaltad először a szúró, viszkető, égő érzést, vagy már több alkalommal is részed volt benne? Bizonyára megfordult a fejedben, hogy ezt aztán jobb lenne  önerőből megoldani, mert tartasz a  vizsgálat esetleges kellemetlenségeitől… Összegyűjtöttük a leghatásosabb praktikákat, amelyek segítenek benne, hogy kényelmesebben üldögélhess!

Enyhítő tisztulás

Nem csoda, ha aranyeres panaszok esetén a száraz vécépapír dörzsölésének gondolatától is megborzongsz.

A tisztogatás azonban enyhülést is hozhat, ha a megfelelő módját választod: szerencsére rengetegféle nedves törlőkendő közül válogathatsz, amelyeket higiénikus csomagolásuknál fogva akár a táskádban is magadnál hordhatsz.


Ne ülj tűkön! Tippek az aranyér megelőzésére


Végszükség esetén a vízzel megnedvesített papír is kedvezőbb a hagyományosnál, ám a legjobb hatást mégis gyulladáscsökkentő hatóanyaggal átitatott fajtákkal érheted el, például kamillással vagy körömvirágossal.

A babáknak szánt popsitörlő sem rossz ötlet!

Ülőfürdő

Az aranyeres tünetek csillapításának talán legrégebbi módja az ülőfürdő, melyhez csak néhány centiméter mélységig kell feltöltened a kádat.

Naponta néhány alkalommal tölts el negyedórát a meleg vízben – főleg székletürítés után érdemes!

A hőmérséklet nagyon fontos, hiszen a túl forró akár égési sérüléseket is okozhat, a hideg miatt pedig könnyen meg- és felfázhatsz.

Az ülőfürdőbe olyan gyulladáscsökkentő gyógynövények forrázatát is belecsempészheted, mint az édesgyökér, vagy a már említett körömvirág és kamilla.

Piros betűs napokon célszerű tampont használnod az ülőfürdők alkalmával.