A hátfájás 5 leggyakoribb oka és fájdalomcsillapító nélküli megoldása

Sándor Alexandra
Írta: ,

A hát- és derékfájás a leggyakoribb panaszok egyike. Hiába tűnik nyilvánvalónak, hogy fájdalomcsillapítót vegyél be, hosszú távon nem csupán tüneti kezelésre van szükséged, hanem annál sokkal többre.

Leggyakrabban a felsőtestet sújtja, hiszen a lábunk sokkal érzékenyebb a fájdalomra.

Ha egyetlen mozdulatsort ismételgetsz nagyon sokáig, azzal az ízületeknek és a lágyszöveteknek is ártasz. Jellemzően munka vagy sporttevékenység miatt következik be.

Ha például a fal mellett ülsz az irodában, és folyton az egyik oldaladra kell fordulnod, hogy kommunikálj a többiekkel, az aszimmetrikus terhelés következtében a derekadban gyulladás jelentkezhet.

A további panaszok megelőzéséhez ilyenkor kiegyensúlyozott terhelésre és szimmetrikus testtartásra kell törekedni. A görcsök ellazításában pedig szakképzett masszőr, illetve gyógytorna tud segíteni.

Nagy többségünk immáron számítógép előtt görnyedve tölti a mindennapjait, ha pedig feltápászkodik onnan, okostelefon vagy táblagép fölé hajol „pihenésképp”.

A mozgáshiány és az ismétlődő megerőltetés ezen kombinációja óriási terhet ró a hátadra – nem csoda, hogy a hátfájás napjainkban kortól független népbetegségnek számít.

Nyilvánvaló gyógymód a mozgás, valamint az ergonómiailag megfelelő otthoni és munkakörülmények kialakítása.

Kezdetnek már az is tökéletes, ha óránként felállsz egy kis időre, s igyekszel úgy ülni a széken, hogy a derekad mindvégig a támlához érjen.

Téged milyen gyakran kínoz hátfájás, és mit teszel ellene?