5+1 tanács a reggeli gyors ébredéshez – Ha nem volt időd eleget aludni

Nagy Niki
Írta: ,
5+1 tanács a reggeli gyors ébredéshez – Ha nem volt időd eleget aludni

Hosszúra nyúlt az éjszaka, és alig tudtál pár órát aludni? Ha hiszed, ha nem, ilyenkor nem a kávé a legjobb barátod ­– hiába nyúlsz ugyanis a napi ötödik fekete után, nem fog segíteni, hiszen csak egy­-két órára leszel tőle energikusabb, aztán úgy lehúzza a vércukorszintedet, hogy ülve elalszol majd. Ezekkel a tippekkel viszont könnyedén felébresztheted magad, annyira, hogy senki nem fogja látni rajtad: valójában a birkákat számoltad egész éjszaka!

Még akkor is, ha nem süt a nap, a természetes fény egyszerűen csodákat művel a szervezeteddel. A tested rááll, hogy bizony most már munka folyik, felkelt a nap, ideje beindulni, így pedig sokkal könnyebben megy ki az álom is a szemedből.

Ha még sötétben kell felkelned, a villanyfény is segíthet (miután kiégette a retinádat, természetesen), de az igazi csodatevő mégiscsak a napfény. Még jobb, ha ki is szellőzteted a szobádat egy kicsit ­– a csípős időtől beindul a vérkeringésed, és hamar kimegy az álom a szemedből, a friss levegő pedig kiűzi az alvásszagot a helyiségből.

Az arcodon is látszik a fáradtság? Kép forrása: goodhousekeeping.com

Néhány sminktipp is sokat segíthet, hogy a reggeli értekezleten vagy a suliban ne afelől faggassanak, hol voltál tegnap éjjel, ha már ilyen fáradt vagy! A krémek közül például érdemes olyan szemkörnyékápolót választani, amelyben van koffein is, hiszen ez segít lelohasztani a felpuffadt szemet és halványítja a sötét karikákat.

(Erre egyébként a klasszikus uborkaszeletekkel is rásegíthetsz krémezés előtt.)

A másik zseniális megoldás a fehér szemceruza ­– ha az alsó szempillavonaladat kihúzod vele, sokkal éberebbnek és nyitottabbnak tűnik a szemed. Már csak egy kis pirosítót kell felkenned sápadtság ellen, és tökéletesen eltüntetted a fáradtság nyomait az arcodról.