Ha leszoksz a cigiről, nem fogsz meghízni és nyugodtabb leszel

Írta: ,

Tudjuk, hány érvet hangoztattál már a leszokás ellen, ezért most említünk néhányat mellette. Vigyázat: valószínűleg épp azokat fogjuk megcáfolni, melyekbe évek óta kétségbeesetten ragaszkodsz, hogy megőrizhesd a káros szenvedélyed.

Kizárt, hogy meghízz tőle Kép forrása: spoki.tvnet.lv

Annak ellenére, hogy a súlygyarapodástól való félelem az egyik leggyakoribb alibi a leszokás ellen, a valóságban semmilyen tudományosan alátámasztott valóságalapja nincsen.

Sőt, egyre több kutatás bizonyítja, hogy a cigi vezet a fokozott zsigeri zsírraktározáshoz, amely a deréktájon figyelhető meg, és a belső szervek szempontjából különösen káros.

Minél többet dohányzik tehát valaki, annál nagyobb valószínűséggel tárolódik tehát a hasán a felesleg. A leszokás, illetve az aerob jellegű testmozgás és az erőedzés kombinációja azonban segít az úszógumi ledolgozásában, továbbá az izomtömeg növelésében.

Csökken a cukorbetegség veszélye

Gyakori tévhit, hogy a leszokás időszakában több cukor nassolnivalót kíván az ember, ennélfogva megnő a 2-es típusú diabétesz kockázata. Valójában viszont pszichés összefüggésről van szó: annyiszor lehet ezt hallani, hogy nem csoda, ha az emberek elhiszik, és elkezdenek az elvárásnak megfelelően viselkedni.

Pedig a cigi letevésével pont, hogy könnyebbé válik a cukorbetegség megelőzése! A nikotin ugyanis gátolja az inzulintermelést, ami a cukrok lebontásáért felelős vegyület.

Megfelelő inzulinválasz hiányában megnövekszik a vércukorszint, tehát pont, hogy a dohányzás növeli a kórkép kialakulásának veszélyét.