Gyógyítsd magad masszázzsal: ezek a talpad legerősebb reflexzónái

Írta: ,

Talán nem is sejtetted eddig, de a talpadban bizony rengeteg olyan pont található, amely összeköttetésben áll más testrészeiddel. Ha például egy-egy pont nagyon érzékeny, vagy bőrkeményedést tapasztalsz, az akár arra is utalhat, hogy valamilyen belső szervednél funkciózavarok léptek fel. A különböző reflexzónák masszázsával szerencsére megszűntetheted ezeket a problémákat, segíthetsz a fejfájásodon, javíthatsz az alvásodon, sőt, még a májadra, vesédre és egyéb szerveidre is pozitívan hathatsz. De pontosan hol vannak ezek a területek, és mit tehetsz ennek érdekében?

 

1/5 A lábujjak területe

Gondoltad volna, hogy a lábujjad hegyétől kezdve a sarkadig rengeteg reflexzóna bújik meg a talpadon? Az ősi Kína gyógyászai már 5000 évvel ezelőtt felfedezték azt a különös jelenséget, miszerint a különböző területek összeköttetésben állnak más testrészekkel; ezek masszírozása pedig elképesztő eredményekhez vezethet. Például, vedd szemügyre a lábujjaidat! Ha visszatérő fejfájással küzdesz, érdemes nyomást gyakorolni a nagylábujjadra, ez ugyanis kihatással van az agyad működésére – az ezt érő stimuláció pedig nem csak elmulasztja a kellemetlen érzést, de beindítja a kreatív ötletek áramlását is. A második és harmadik lábujjad közötti kis területet akkor masszírozd, ha problémád van a látásoddal, esetleg vöröses árnyalatot vesz fel a szemed, vagy erősen felduzzad; az idegeket érő nyomás segít csökkenteni ezeket a tüneteket.

A talp felső része Kép forrása: mrsfurstemberg.tumblr.com

2/5 A talp felső része

A talpadon lévő kis párnácskák – amik annyira tudnak fájni magassarkú viselése után – felelnek a tüdődért. Természetgyógyászok szerint ezen a területen a masszázs olyan problémák csökkentésében segíthet, mint például az asztma, vagy a nehézkes légzés.

Ha szívproblémákkal küzdesz, feltétlenül keress fel egy orvost!

A megfelelő kezelés mellett a lábadon lévő reflexzóna segíthet megőrizni a szíved egészségét még nagyon sokáig. Ez a terület jobbról a második lábujjad alatt található (a jobb talpadon!), nagyjából a párnácskák alatt. A nagylábujjad alatt található csontra pedig akkor érdemes nyomást gyakorolni, ha puffadással vagy hasfájással küzdesz, vagy ha egyszerűen csak szeretnéd javítani az emésztésedet.