Gyakran ülsz keresztbe tett lábakkal? Ilyen káros hatással van az egészségedre

Írta: ,

Most is épp keresztbe tett lábakkal ülsz? Akkor sajnos rossz hírünk van – kutatások szerint rosszabbat nem is tehetnél a testeddel: idegbénulásod és magas vérnyomásod lehet tőle, sőt, az egyik lábad hosszabbra nyúlhat, mint a másik!

Idegbénulással járhat Kép forrása: abduzeedo.com

1/4 Idegbénulással járhat

Ha sokáig ülsz összefonott lábakkal, nagyon rosszat teszel a lábaidban található idegeknek.

Egészen addig fajulhat a dolog, hogy úgynevezett szárkapocscsonti idegbénulásod lehet tőle.

Ez akkor is előfordulhat, ha valamilyen más pózban tartod nagyon sokáig a lábadat, de kutatások bebizonyították, hogy a legveszélyesebb testhelyzet mégis a keresztezett ülés.

Nyilvánvaló, hogy leginkább a nők veszélyeztetettek, hiszen mi ülünk legtöbbször ebben a pózban.

Megnőhet a vérnyomásod Kép forrása: glamradar.com

2/4 Megnőhet a vérnyomásod

2010-ben több kutatás bizonyította, ha sokáig ülsz összefont lábakkal, magasabb lehet a vérnyomásod, még akkor is, ha egyébként semmi rendelleneset nem tapasztalsz ezzel kapcsolatban.

Ennek fő oka az, hogy ha keresztezed a lábaidat, több vér kerül a combjaidon keresztül a mellkasodba, ez pedig a vérnyomásodat is felpumpálja.

Ezt a problémát kiküszöbölheted, ha nem a combjaidnál, hanem a bokádnál keresztezed a lábaidat.

Bezavar a visszér Kép forrása: shopstyle.com

3/4 Bezavar a visszér

Ha amúgy is hajlamos vagy a visszerekre, különösen figyelj oda arra, hogy minél ritkábban tedd keresztbe a lábaid.


Hogyan halványíthatsz a visszereken?


A visszerek fő okozója még mindig a genetika, de a gyakori keresztezés begyullaszthatja az ereidet, amitől kitágulnak és akár el is tömődhetnek.

Rossz tartáshoz vezethet Kép forrása: stylecusp.com

4/4 Rossz tartáshoz vezethet

Ha mindez nem elég, a keresztezett lábak rossz tartáshoz is vezethetnek, mert a gerinced nem természetes szögben áll, amikor így ülsz.

A kutatások szerint már akár napi három óra is elég ebből a pozícióból ahhoz, hogy súlyosan ronts a tartásodon.

Ha a nyakadban és a csípődben fájdalmat érzel, érdemes elgondolkozni azon, mennyit ülsz így, hátha ez okozza a panaszaidat.