Gyakran felpuffadsz? Ha ezeket fogyasztod, megszűnik a problémád!

Szirák Viki
Írta: ,

Ha gyakran felpuffadsz, tudod, hogy ez mennyire idegesítő, és egyúttal kellemetlen is. Számtalan dolog kiválthatja: fokozott levegőnyelés, baktériumok, szénsavas italok, irritábilis bél szindróma, sőt, még a stresszes életmód is. De akkor mi a teendő? Érdemes odafigyelned az étkezésre, és az alábbiakat beiktatni az étrendedbe, ezek ugyanis segítenek megszüntetni a puffadást.

Ha ebédre nagyon fűszeres, sós ételt eszel, majd utána puffadást tapasztalsz, nagy valószínűséggel a nátrium a hibás!

Amikor ebből túl sok kerül az ételedbe, az arra készteti a veséidet, hogy folyadékot tartsanak vissza.

Ha ennek mértékét csökkented, észre fogod venni, hogy kevésbé puffadsz fel étkezés után.

Azt tanácsolják, hogy próbálj meg ebédre kevesebb sót szórni az ételre a tested érdekében.

Egyébként is úgy vélik szakértők, hogy napi szinten 2300 milligram nátriumot szabad csak fogyasztani, ami nem több egy teáskanál sónál.

Míg a nátrium visszatartja a vizet, addig a kálium ennek ellenkezőjét éri el.

Ezért érdemes délután uzsonnaképp banánt enned, ugyanis az említett ásványi anyag nagymértékben megtalálható benne, ami segít a veséidnek megszabadulni a sótól, és hidratáltabbá tesz.

Persze nem csak ez az egy gyümölcs jöhet ilyenkor szóba, hiszen a narancs és az eper is gazdag káliumban, ami így összességében a puffadás érzésétől is megkímél téged.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!