Gyakran felpuffadsz? 5+1 étel ami megszünteti a problémádat

Szirák Viki
Írta: ,

Ha gyakran felpuffadsz, tudod, hogy ez mennyire idegesítő, és egyúttal kellemetlen is. Számtalan dolog kiválthatja: fokozott levegőnyelés, baktériumok, szénsavas italok, irritábilis bél szindróma, sőt, még a stresszes életmód is. De akkor mi a teendő? Érdemes odafigyelned az étkezésre, és az alábbiakat beiktatni az étrendedbe, ezek ugyanis segítenek megszüntetni a puffadást.

Ha szereted a magvakat, mostantól érdemes még több mandulát fogyasztanod a pisztácia vagy a kesudió helyett.

Egyes magvak szénhidrátot tartalmaznak, amit a tested nem tud teljes mértékben megemészteni, így a bélrendszered a hatásukra több gázt kezd termelni, és már fel is puffadtál.

Ezért javasolják a szakértők, hogy inkább mandulát, pekándiót vagy diót egyél többet, hiszen ezek gyengédebbek a gyomorral.

Ráadásul a mandulában sok fehérje és omega-3 zsírsav is található, így duplán jól jársz vele!

Bizonyos, probiotikumot tartalmazó étrend-kiegészítők okozhatnak puffadást és kellemetlen gázokat, de ha étel formájában fogyasztod, ez a baktérium jótékony hatással van a testedre.

A joghurt az egyik legjobb választás ilyenkor, ugyanis rengeteg probiotikumot tartalmaz, és mégsem fog puffadást okozni.

De a szakértők javasolják a kefírt vagy az erjesztett zöldségeket is, mint például a savanyú káposzta, hiszen ezeknek szintúgy magas a probiotikum-tartalmuk.

De azért óvatosan, hiszen cukor is magasabb arányban van bennük!

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!