Gyakran felpuffadsz? 5+1 étel ami elmulasztja a problémádat

Szirák Viki
Írta: , Frissítve:

Ha gyakran felpuffadsz, tudod, hogy ez mennyire idegesítő, és egyúttal kellemetlen is. Számtalan dolog kiválthatja: fokozott levegőnyelés, baktériumok, szénsavas italok, irritábilis bél szindróma, sőt, még a stresszes életmód is. De akkor mi a teendő? Érdemes odafigyelned az étkezésre, és az alábbiakat beiktatni az étrendedbe, ezek ugyanis segítenek megszüntetni a puffadást.

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, mennyire fontos a folyadékfogyasztás az egészséged érdekében.

Ez különösen igaz akkor, ha sokszor tapasztalod, hogy felpuffadtál.

A folyadék ugyanis puhítja a már elfogyasztott ételt, felgyorsítja az emésztés folyamatát, és egyúttal a puffadás mértékét is csökkenti.

Sőt, orvosok szerint a megfelelő mértékű vízfogyasztás hatására az anyagcseréd is felgyorsulhat, így nem véletlenül elengedhetetlen ez a fogyókúra szempontjából!

Míg a nátrium visszatartja a vizet, addig a kálium ennek ellenkezőjét éri el.

Ezért érdemes délután uzsonnaképp banánt enned, ugyanis az említett ásványi anyag nagymértékben megtalálható benne, ami segít a veséidnek megszabadulni a sótól, és hidratáltabbá tesz.

Persze nem csak ez az egy gyümölcs jöhet ilyenkor szóba, hiszen a narancs és az eper is gazdag káliumban, ami így összességében a puffadás érzésétől is megkímél téged.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!