Gyakran felpuffadsz? 5+1 étel ami elmulasztja a problémádat

Szirák Viki
Írta: ,

Ha gyakran felpuffadsz, tudod, hogy ez mennyire idegesítő, és egyúttal kellemetlen is. Számtalan dolog kiválthatja: fokozott levegőnyelés, baktériumok, szénsavas italok, irritábilis bél szindróma, sőt, még a stresszes életmód is. De akkor mi a teendő? Érdemes odafigyelned az étkezésre, és az alábbiakat beiktatni az étrendedbe, ezek ugyanis segítenek megszüntetni a puffadást.

Bizonyos, probiotikumot tartalmazó étrend-kiegészítők okozhatnak puffadást és kellemetlen gázokat, de ha étel formájában fogyasztod, ez a baktérium jótékony hatással van a testedre.

A joghurt az egyik legjobb választás ilyenkor, ugyanis rengeteg probiotikumot tartalmaz, és mégsem fog puffadást okozni.

De a szakértők javasolják a kefírt vagy az erjesztett zöldségeket is, mint például a savanyú káposzta, hiszen ezeknek szintúgy magas a probiotikum-tartalmuk.

De azért óvatosan, hiszen cukor is magasabb arányban van bennük!

Ha ebédre nagyon fűszeres, sós ételt eszel, majd utána puffadást tapasztalsz, nagy valószínűséggel a nátrium a hibás!

Amikor ebből túl sok kerül az ételedbe, az arra készteti a veséidet, hogy folyadékot tartsanak vissza.

Ha ennek mértékét csökkented, észre fogod venni, hogy kevésbé puffadsz fel étkezés után.

Azt tanácsolják, hogy próbálj meg ebédre kevesebb sót szórni az ételre a tested érdekében.

Egyébként is úgy vélik szakértők, hogy napi szinten 2300 milligram nátriumot szabad csak fogyasztani, ami nem több egy teáskanál sónál.

Fókuszban

A légúti hurut lehetséges színei - Melyik, mit jelent?

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

A légúti hurut lehetséges színei - Melyik, mit jelent?