A munkahelyeden mindig ülnöd kell? Akkor a gluteális amnézia tüneteit észlelheted

Kovács Andrea
Írta: ,

Sokan vannak rákényszerülve arra, hogy egyhuzamban napi 8, sőt, néha akár 12 órán keresztül üljenek a munkahelyükön. Ilyenkor a mozgás legtöbbször a hazautazásban merül ki, vagy esetleg abban, hogy néha kijárunk a mosdóba. A túl sok ülésnek viszont elég nagy hátrányai lehetnek, amelyekről érdemes mindenkinek képben lennie!

Tehetsz többet is érte! Kép forrása: hm.com

Persze ez a kis edzés csak a minimum ahhoz, hogy a farizmod ne kezdjen el felejteni.

Valójában a legjobb, ha többféle mozgásformát is ötvözöl, hogy ne csak szinten tartsd, hanem erősítsd is ezt a testrészedet.

Végezz minél gyakrabban nyújtásokat, és ne feledkezz meg a guggolásról se!

A személyi edzők nem véletlenül javasolják, hogy ezeket súlyzóval végezd, hiszen így nem csak feszesebb, de kerekebb is lehet a feneked. Ez pedig a nyári strandszezonban különösen jól jön!

Az ülés idegesítő mellékhatásai Kép forrása: stocksy.com

Ha gyakran kell egy helyben ülnöd, valószínűleg megtapasztaltad már, hogy idővel elkerülhetetlenül megjelennek a fizikai fájdalmak.

A derekad itt-ott sajogni kezd, a vállaidban is kellemetlen érzések jelennek meg, és ezek eleinte szűnni sem akarnak, hiába próbálkozol a masszázzsal.

És ha ez még nem lenne elég, a napi nyolc óra üldögélésnek köszönhetően egy egészen más tünet is bekopogtat az ajtódon. Ez pedig a gluteális amnézia, ami a fenekedet veszélyezteti.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)