A fejfájás 5 leggyakoribb formája – mit tehetsz ellenük?

Írta: ,

Rendszeresen fejfájás kínoz, és már el sem tudod képzelni, milyen volt nélküle az élet? A tünetek azonosításával segítünk, hogy visszakapd a régi éned. Lehet, hogy fogcsikorgatás vagy arcüreggyulladás áll a panaszaid hátterében!

Tenziós fejfájás

„Mintha satuba szorítanák a fejemet” – szokták mondani az e típustól szenvedők. Ez a nyomásérzet a halántéktól kiindulva egészen a nyakig terjedhet.

Általában néhány órán át tart, ám a kínok miatt sokkal hosszadalmasabbnak tűnik. A neurológusok ebbe a csoportba sorolják a „szokványos” fejfájások 95%-át.

Többnyire folyadékhiány, stressz, fáradtság, vagy a nyaki-feji izmok számítógép előtti megfeszülése okozza. A nők körében sajnos kétszer gyakoribb, és a becslések szerint átlagosan havonta kétszer sújt le.

Noha az aszpirin, paracetamol és ibuprofén hatóanyagú fájdalomcsillapítók hatékonyak a tüneti kezelésre, hosszú távú megoldást relaxációs technikák elsajátítása jelenthet – akár a rendszeres masszázst is beleértve.

Fájdalomcsillapítós fejfájás

Vigyázz, mert a túl gyakori fájdalomcsillapító-használattal ördögi körbe kerülhetsz!

Azok, akiket annak ellenére kínoz makacs fejfájás akár heti 2-3 alkalommal, hogy szorgalmasan kapkodják a bogyókat, egyszerű, viszont annál kellemetlenebb megoldás előtt állnak: le kell szokniuk a tablettákról.

Ennek a megvalósítása azért igényel kitartást, mert az elvonási tünet – meglepő módon – ugyancsak fejfájás lesz. Jó, ha tudod: a kodeint vagy koffeint tartalmazó fájdalomcsillapítók addiktívabbak, tehát jobban hajlamosítanak a függőségre.

Az ideggyógyászok szerint három hét fájdalomcsillapító-mentesség után örülhetsz az új, fejfájás nélküli életednek. Amennyiben egyedül nem megy a leszokás, fordulj bizalommal a háziorvosodhoz, aki segít majd a megfelelő stratégia kialakításában.