Fázik a lábad? 5 természetes módszer a melegebb végtagokért

Írta: ,

Vastag zokni, kötött kesztyű – na de még otthon, a kanapén is? Ha az időjárástól függetlenül is mindig jegesek a végtagjaid, egyrészt érdemes ellenőriztetni a vérkeringésedet az orvosoddal, másrészt a tünetek kezelésére az alábbi természetes módszereket is bevetheted!

Talpra! Kép forrása: bloglovin.com

A kellemetlen hideget többnyire a rossz keringés okozza, aminek pedig a legegyszerűbb kezelési módja a mozgás.

Lábaidon a séta segíthet – akár a lakásban is járkálhatsz egy kicsit – , a kezeiden pedig néhány ujjgyakorlat, amit a karjaidat lefelé tartva végzel.

Általában a jó keringés megőrzéséhez napi legalább fél-egy óra séta szükséges, ezért ennyit mindenképpen iktass be a napjaidba, akár kisebb szünetekkel is.

Arra is figyelj, hogy ne hordj olyan ruhadarabot – szűk szárú zoknit, feszes felsőt vagy kesztyűt – ami elszorítja a lábaidat a térded alatt, vagy a karodat a csuklód és a könyököd között.

Pezsdítő masszázs Kép forrása: manteresting.com

Egy finom masszázs gyorsan beindítja a keringést, és átmelegíti a végtagokat, ráadásul akár magadnak is elvégezheted a lábfejeidet masszírozva, vagy a két kézfejedet egymáshoz dörgölve.

Ha valamilyen masszázsolajat is használnál, válassz fahéjas, mentás vagy borsmentás, esetleg rozmaringos változatokat, mert ezek is fokozzák a vérbőséget, és segítik a keringést – de ne vidd túlzásba a használatukat, mert úgy irritációt okozhatnak.

Kis mennyiség is hatásos lesz!