Fáraszt a téli időszámítás? Könnyebben elviselheted a következő módszerekkel

Nagy Niki
Írta: ,
Fáraszt a téli időszámítás? Könnyebben elviselheted a következő módszerekkel

Kép forrása: unsplash

Ha már választani kell, a téli időszámításra talán egy kicsit könnyebb áttérni, mint a nyárira – legalább is eleinte, amikor plusz egy óránk van aludni éjszaka. A java viszont csak ezután jön: amikor munkaidő végén már megy le a nap, sötétben baktatsz haza, és olyan érzésed van, mintha rögtön éjszaka lenne. Az ember ilyenkor letörtebb, fáradtabb, hiszen kevesebb napfény éri. Az alábbi öt tippel könnyebb átszokni a változásokra.

Aludj el egy kicsit később! Kép forrása: unsplash

Az ilyen átállítgatások általában két okból esnek rosszul az ember szervezetének: azért, mert kevesebb napfényt kap a szervezet este vagy reggel, meg azért, mert a jól bejáratott alvási rutin felborul.

Utóbbit lehet segíteni azzal, hogy nagyjából negyed órával későbbre tolod a lefekvési idődet, és fokozatosan felmehetsz akár egy órára is, ha úgy kényelmes.

A lényeg az, hogy ne legyen akkora váltás a két időszak között, hiszen az egy órát már a szervezeted is rendesen megérzi.

Ez a gyerekek számára különösen fontos lehet, az ő testük még érzékenyebb az ilyen átállásokra, mint a felnőtteké. A tavaszi időszámításnál pedig ugyanezt tedd majd, csak fordítva: negyed órával kezdj el korábban lefeküdni.

Használd ki a természetes fényt! Kép forrása: unsplash

Mivel délután sokkal kevesebb természetes fényhez jut a tested, mint máskor, ezért igyekezz kihasználni a reggeli és délelőtti időszakot.

Ha eddig inkább este edzettél, most menj el reggel, fuss a szabadban, vagy sétálj egy nagyot minden nap munka előtt, vagy odafelé.

Ha teheted, ebédszünetben is menj ki a szabadba legalább egy kicsit. Próbáld meg visszapótolni azt az elveszett napfényt, amit az óraátállítás jelent a szervezetednek.