5 ok, ami a fáradtságod mögött állhat – és nem az, hogy nem aludtál eleget

Nagy Niki
Írta: ,

Ijesztő lehet, ha minden nap megvan a napi nyolc óra alvásod, mégis folyton fáradt vagy. Csakhogy a fáradtság nemcsak a kialvatlanság következménye lehet, hanem rengeteg minden okozhatja – például az alábbiak is.

Kutatások bebizonyították, hogy 12 órával lefekvés előtt nem érdemes már kávét, vagy egyéb koffeintartalmú italt inni, mert ennyi idő szükséges, hogy teljesen kiürüljön a szervezetedből az élénkítő anyag.

Ha ez nem történik meg, lehet, hogy ugyanúgy elalszol este, de az alvásminőséged a béka feneke alatt lesz, és hiába a 8-9 óra pihenés, a tested és az agyad nem tudja kipihenni magát.

Ha délután is kávéznál, cseréld le a koffeinest koffeinmentesre, és reménykedj, hogy a placebo hatás még így is működik.

A szervezeted nagy része víz, így nem is csoda, hogy rengeteg folyadékra van szüksége a megfelelő működéshez.

Ha fáradtnak érzed magad (és ez főként a kora délutáni fáradtságra vonatkozik), akkor próbáld pótolni a folyadékbevitelt, és igyál meg egy liter csapvizet, tisztított vizet, vagy szénsavmentes ásványvizet!

Ugyanez a helyzet egyébként a fejfájással is, így ha ez és a fáradtság egyszerre tör rád, nagy az esélye annak, hogy „csak" dehidratált a szervezeted.