Ezeket az ételeket edd, ha migréntől szenvedsz!

Írta: ,

Aki átélt már migrénes rohamot, az tudja, hogy mennyi kellemetlenséggel illetve szenvedéssel jár ez az állapot. Egyes esetekben annyira intenzív a fájdalom, hogy nincs az a pirula, amely megszüntethetné a panaszokat. A migrénnek számos kiváltó oka ismert, többek között az időjárás, a stressz, az alváshiány, valamint különböző ételek és italok is előidézhetik. És míg, az alkohol, a félkész ételek, és a tejtermékek legtöbbször csak fokozzák a problémát, addig a kutatási eredmények azt sugallják, hogy a most következő táplálékok segíthetnek megelőzni a tüneteket!

Dietetikusok, egészségügyi szakemberek gyakorta hangoztatják a zöld levelű zöldségek fogyasztásának előnyeit illetve fontosságát. Mint kiderült, ezeknek a táplálékoknak a fejfájás esetén is hasznát veheted!

Az olyan zöldségek, mint például a spenót, a kelkáposzta, vagy a brokkoli mérsékelheti a migrénes rohamok előfordulását. A spenót különösen gazdag a migrén ellenszereként számon tartott B2 illetve B6-vitaminokban, valamint omega-3 zsírsavakban.

A választás során érdemes észben tartanod, hogy minél sötétebb az árnyalata egy zöld levelű zöldségnek, annál nagyobb a tápértéke!

Ha legközelebb fájni kezd a fejed, érdemes elropogtatnod néhány szem diót, vagy mogyorót!

Egyes vizsgálatok szerint azok, akik visszatérő migréntől szenvednek, alacsonyabb magnéziumszinttel rendelkeznek, mint azok, akik nem migrénesek.

A Gülhane Military Medical Academy kutatói által végzett 2001-es kutatás szerint a magnéziumpótlás a fejfájásos rohamok gyakoriságát és intenzitását egyaránt hatékonyan csökkentheti.

Egy marék mandula, kesudió, napraforgómag, mogyoró, vagy dió tökéletes délutáni csemege: nem csak finom, de egészséges is!