5 étkezési hiba, amiért állandóan puffadtnak érzed magad

Szőke Angéla
Írta: ,
5 étkezési hiba, amiért állandóan puffadtnak érzed magad

Kép forrása: fizxes/depositphotos.com/

Mindannyian jártunk már úgy, hogy egy jó evés után bizony ki kellett gombolnunk a farmerunkat, vagy alig vártuk, hogy hazaérjünk és végre átvehessük a bő tréningnadrágot. A puffadás az egyik leggyakoribb emésztőrendszeri panasz, hiszen szinte mindenkit érint. Mikor felpuffadunk, a fel nem szívódó, illetve megemésztehetlen szénhidrátok a vastagbélbe jutva egy olyan bakteriális lebontási folyamaton esnek át, ami bizony fokozott gázképződéssel jár. Ezen kívül továbbá a „levegőnyelés” és a széndioxid is okozhatja a kellemetlen tüneteket. Bizonyos esetekben a laktóz intolerancia, lisztérzékenység, cukorbetegség, a hasnyálmirigy elégtelensége, vagy a pajzsmirigy alulműködésének a tünete is lehet a puffadás.


via GIPHY

Amennyiben viszont nem betegség a ludas, hanem „csak” a rossz étkezési szokásaink, akkor jó hír, hogy pár egyszerű szabály betartása hatékonyan könnyíthetünk megterhelt gyomrunkon. A belekben történő fokozott gázképződés mögött ugyanis minden esetben étkezési zavarból fakadó probléma áll. Íme öt étkezési hiba, amiért állandóan puffadtnak érzed magad. 

Kevés rost fogyasztása

Az Amerikai Dietetikusok Szövetsége végzett egy kutatást, amiből kiderült, hogy átlagosan mindössze napi 11 gramm rostot fogyasztunk, holott egy felnőtt ember számára az ajánlott napi bevitel minimum 30 gramm lenne. A rostokban gazdag étrenddel - és a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztással – ráadásul nemcsak a puffadást, hanem a székrekedést és az aranyér kialakulásának esélyét is csökkentjük. A gyümölcs, zöldség, lenmag és zab rendszeresen szerepeljen az étlapunkon. 

Ella Olsson/pexels.com

Nem elegendő probiotikum bevitele

A bélflóra egészségét megőrizhetjük azzal is, hogy elegendő probiotikumot fogyasztunk, ezek ugyanis nemcsak az immunrendszert stimulálják, de a kórokozók elszaporodását is gátolják. A probiotikum szó élőflórát jelent, ami arra utal, hogy a jótékony baktériumok jót tesznek az egészségünknek. Természetes probiotikumot tartalmaz például a savanyú káposzta és a kovászos uborka, de ma már több joghurt és ivójoghurt gyártó is tartalmaz élőflórás termékeket. Ezek finomak, könnyen beszerezhetőek és egészségesek. 

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba