Éjszakai gyomorégés: így küzdheted le a kínt

Írta: ,

Gyomorégésre ébredsz éjjelente? A fekvő testhelyzet sajnos elősegíti, hogy a nyelőcsövedbe áramoljon a maró folyadék. Ezen kívül azonban még rengeteg tényező akad, ami befolyásolja a probléma jelentkezését. Íme, a legpraktikusabb tanácsok, amelyeket bevethetsz a zavartalan alvásért!

Bánj okosan a párnával!

Ha lefekszel, a gravitáció „ellened” dolgozik, legalábbis a gyomorégés tekintetében.

Az egyszerű fizikai törvényszerűséget azonban akár a szolgálatodba is állíthatod, ha minimális változtatást eszközölsz a helyzeteden.

Tegyél egy extra párnát a vállad alá – lehetőleg úgy, hogy felülről enyhén lejtsen az építmény, így a gerincednek is kellemes lesz.

Amennyiben ez nem segít, érdemes megfontolnod egy pozícionálható ágy beszerzését, amelyikben kényelmesen tudsz ülve olvasni, majd az alváshoz lejjebb engedni.

A szakértők azt is javasolják, hogy ha teheted, a bal oldaladon fekve aludj el, mert segíted vele az emésztést.

Vacsorázz korábban!

Tele hassal nagyobb a gyomorégés kockázata.

Az étel ugyanis nyomást gyakorol a nyelőcső alján, illetve a gyomor felső részén található izomgyűrűre, melynek feladata a sav és a gyomortartalom elzárása.

Ha lehet, egyáltalán ne vegyél magadhoz táplálékot a lefekvés előtti 2-3 órában.

A korai vacsora és az éjszakai nassolás elkerülése egyébként a vonalaidnak is jót tesz.

Ráadásul olyan időtartamról van szó, melyet fogyókúrázóként vagy sportolóként is betarthatsz, hiszen az említett utolsó kajálás időpontja tökéletes, hogy némi lassú felszívódású fehérjét – például zsírszegény túrót – vegyél magadhoz.