Edzés napi kétszer: itt a válasz, hogy használ vagy árt

Írta: ,

Egyszerű emberi logika: ha az edzés jót tesz nekem, akkor minél többször végzem, annál többet fogok fejlődni. Nem igaz? A témát sok oldalról meg lehet vizsgálni, de egy biztos: egyáltalán nincs jó hatással mindenkire az, ha túlhajtja magát a teremben.

A túledzettség jelei Kép forrása: instagram, @lillysabri

Nem mindegy, hogy maratonra edzel, vagy most kezdesz ismerkedni a fitnesszel. Még akkor is, ha egyébként jó kondiban vagy, vigyáznod kell, ne pörgesd túl magad, egy idő után ugyanis a fejlődésed megáll, sőt visszafordul, mert a szervezeted már nem bírja a terhelést.

Onnan tudod, hogy túlzásba vitted az edzést, hogy fáradékony, levert és kedvetlen vagy, egyre kevesebb súlyt bírsz el és rövidebb táv esik jól a kardiónál.

Ezzel szemben viszont a szervezeted fokozatosan több energiát kér, mivel pótolni akarja a túlhajtás miatt elveszett tápanyagokat, így gyakran leszel farkaséhes, és kifejezetten szénhidrátot kívánsz szénhidrát hátán.

Nem váltod ki ezzel a nassolást! Kép forrása: happilygrey.com

Az is gyakori hiba, hogy azt hisszük: ha reggel futottunk egy ötöst, délben nyugodtan megehetjük azt a szelet tortát, majd este megint elmegyünk, és leizzadjuk a kalóriákat.

Ez két sebből vérzik: egyrészt akkor is megeheted azt a tortaszeletet, ha egész nap nem edzettél (tudod, mértékletesség – amíg nem vágsz be belőle minden nap egyet, egyáltalán nem fog megártani), másrészt az a tortaszelet üres kalóriákat tartalmaz, amelyekből estére a szervezeted már nem tud energiát nyerni.

A cukor elkezd beépülni, te pedig kiürült energiaraktárakkal akarod beindítani majd a motorodat, ami – bárhogy is nézzük – nem egészséges. Ha tudod, hogy be kell tervezni egy-két extra kalóriát arra a napra, és bűntudatod lenne ha nem dolgoznád le, a napi egy edzésedre húzz inkább rá egy kicsit!