C-vitamint szedsz, mégis lebetegszel? Ezekkel gátolod a felszívódását

Írta: ,

Az influenzaszezon közepén nem kell hangsúlyozni a C-vitamin bevitelének fontosságát, de arra is figyelni kell, mit fogyasztasz nap mint nap, hiszen egyes tápanyagok gátolják, míg mások elősegítik felszívódását. Nézd meg, milyen ételeket, italokat érdemes mellőznöd ebben az időszakban, hogy biztosan elkerüljenek a betegségek!

Nagyobb mennyiség ≠ nagyobb hatás Kép forrása: katymcarter.com

1/5 Nagyobb mennyiség ≠ nagyobb hatás

A C-vitamin a vízben oldódó vitaminok közé sorolható, vagyis nem raktározódik el a zsírszövetekben, hanem vizeletürítéskor távozik a szervezetből. Éppen ezért csak korlátozott mennyiséget érdemes belőle beszedni, a felesleget úgyis "kilöki" a test. A reklámok hiába kínálják az 500-1000 milligrammos adagokat, ha az alkalmankénti felszívódás nagyjából 200 milligrammnál megáll. Ne költs tehát vagyonokat nagy kiszerelésű formátumra! Oszlasd el inkább az 1000 milligrammnyi mennyiséget napi ötszöri bevitelre, hogy folyamatosan töltsd a C-vitamin raktáraidat.

A patikákban egyébként por formájában is beszerezhető a C-vitamin, ami többnyire olcsóbb. Az aszkorbinsavból egy késhegynyit keverj el egy pohár vízben – ez nagyjából fedezi a napi C-vitamin szükségleted!

Van, ami csak forrón jó... De nem a C-vitamin! Kép forrása: flickr, Anna Verdina

2/5 Van, ami csak forrón jó... De nem a C-vitamin!

A vírusos időszakban sokan elkövetik azt a nagy hibát, hogy a gyógyulás, immunerősítő hatás reményében a forró teába azonnal belecsepegtetik a citromlevet csakúgy, mint a mézet: ezek azoban élettani hatásukat 40 fok fölött nem fejtik ki.

Várj tehát, amíg ihatóra hűl a teád! 

Gondolj erre akkor is, ha például olyan ragulevest készítesz, amelyet citromlével savanyítasz!

Csak a legvégén add hozzá az értékes cseppeket, amikor már levetted a tűzről, hogy megőrizhessék vitamintartalmukat.