5 ok, amiért a citromos víz rendszeres fogyasztása egészséges

Szőke Angéla
Írta: ,

Napjainkban mindenki a természetes gyógymódokat keresi és annyi csodaszerről hallunk a közösségi médiában és a tévében, hogy nehéz eldönteni, mi igaz és mi a humbug. Jó esetben csak simán nem használnak a gyógymódok, rosszabb esetben azonban egy ilyen csodaszer még árthat is. Jó hír, hogy a citrommal, illetve a citromos vízzel kapcsolatban határozottan van valóság alapja az előnyöknek, de először is tisztázzuk, hogy az orvosok milyen koncentrátumot tartanak ideálisnak.

Szerintük egy pohár vízbe fél, vagy egy egész citromot ajánlott kifacsarni és naponta kétszer – akár reggel és este - fogyasztani. Szerencsésebb, ha bio ciotromot vagy lime-ot használunk és fontos, hogyha a felkarikázva beletesszük a vízbe a gyümölcsöt, előtte alaposan mossuk meg. Nem pótolja a vízivást: napi egy-két pohárnál több citromos vizet ne igyunk, mert a sav árt a fogzománcnak, tehát a napi vízszükségletet semmiképpen ne csak citromos vízzel fedezzük. Nézzük, mi az az öt ok, amiért a citromos víz rendszeres fogyasztása egészséges.

Segít elfojtani az édesség-rohamokat

Nincs rosszabb, mint mikor az emberre rátör az édeség utáni vágy és mindenképpen csoki, fagylalt, vagy bármilyen cukros nyalánkság után sóvárog. Mivel a citromos víz savanyú, a héja pedig kifejezetten kesernyés ízű, utóbbi segít megregulázni ezeket az édesség-rohamokat.

A muslicáknál már kutatások bizonyították, hogy a keserű íz képes bennük elnyomni az édes utáni vágyat, úgyhogy nekünk is érdemes adni ennek egy esélyt. 

Egészséges dolgokkal van tele

A citrom gazdag antioxidánsokban és flavonoidokban, amik sejtszinten védenek minket és még a gyulladást is csökkentik a szervezetben. Ezek a jótékony anyagok viszont legnagyobb részben a gyümölcs héjában találhatóak, így ajánlott azt is beleturmixolnunk a vízbe.

A C-vitamin köztudottan az egyik legerősebb antioxidáns, és természetes formában sokkal egészségesebb fogyasztani, mint tablettaként. Egy fél citrom nem fedezi ugyan egy felnőtt napi C-vitamin szükségletét, de hozzátesz az ajánlott mennyiséghez. 

mirzamlk/depositphotos.com

Jót tesz a bőrnek

A C-vitaminos arckrémek csodát művelnek a bőrrel és ez a hasznos antioxidáns szájon át fogyasztva is jót tesz az arcbőrünknek. Késlelteti a ráncok kialakulását és a nap káros sugarai ellen is védelmet ad. A kollagénszintézisben is fontos szerepe van, így arcunk tovább marad tőle szép rugalmas és telt.

Ennek ellenére természetesen fényvédő krém használatára akkor is szükség van, ha rendszeresen fogyasztunk citromos vizet. 

Megelőzi a vesekő kialakulását

A vesekövesség nagyon fájdalmas, a lakosság 3-4 százalékát érintő betegség. A vesekő nem más, mint egy kemény, kristályos anyag, amit gyakran kalcium-oxalát, vagy más vegyület alkot, amely a vizeletben kicsapódik.

Az esetek 80 százalékában mindkét vese érintett, de ezt hatékonyan előzi meg a citrom. Ha minden nap megiszunk két pohár citromos vizet, megakadályozhatjuk a vesekövek kialakulását. Az emésztésre is jó hatással van, hiszen a langyos citromos víz hathatós segítség a szorulás ellen. 

A magas vércukor ellen is véd

Bizonyos kitatások szerint a citromlé lelassítja a keményítő emésztését, így a kísérleti egerek vércukorszintje kevésbé ugrott meg étkezés után. Mivel minél kiegyenlítettebb a vércukorszintünk, annál több és egyenletesebb az energiánk is, így ez is egy pozitív hozadéka lehet a citromos víz rendszeres fogyasztásának.

Ez a gyümölcs tehát egy olyan természetes csodaszer, amelyik tényleg jót tesz az egészségünknek. 

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?