Szerinted mindegy, hogyan alszol? Az alvópóz egészségügyi hatásai

Marity Mira
Írta: , Frissítve:

Az alvás pozíciója nem csak az álmokra lehet jelentős hatással, hanem az általános egészségi állapotra is. A rosszul megválasztott alvó testhelyzet potenciálisan hát- és nyakfájdalmat, fáradtságot, alvási apnoét, izomgörcsöt, fejfájást, gyomorégést, hasi problémákat és még korai ráncosodást is okozhat. Gondoltad volna, hogy ennyire nem mindegy, milyen pozitúrában dobod le magadat az ágyadba? Soha nem késő változtatni az alvási szokásokon és elsősorban a pózon, mert ez az egyik elsődleges kritériuma a mély és pihentető, minőségi alvásnak.

Ez a legritkábban felvett póz, az emberek mindössze hét százaléka él vele. Egyetlen előnye talán az, hogy kizárja a horkolást – ám minden más szempontból kedvezőtlen.

Tarkó- és hátfájdalmakhoz vezet, mivel nagyon nehéz olyan kiegyensúlyozó párnát tenni a fej és a homlok alá, hogy a nyaki csigolya mentesüljön a hátrafeszítés alól.

A hason alvók az összes belső szervüket folyamatos nyomás alatt tartják, így ez a póz a tüdő szabad mozgását is akadályozza, illetve a gyomrot is irritálja.

Ha bármilyen egészségügyi szempontból hason kell aludnod, szerezz be előtte egy ergonómiai homlokpárnát, lehetőleg memóriahabbal, hogy megtartsa a fejedet.

Az összekucorodó alvópózt átlagosan az emberek 40%-a választja.

A laza variánsa az, amikor oldalt fekszel, a felül fekvő lábadat behajlítod, és talán kispárnát is teszel alá.

Az összegörnyedt magzatpóz viszont akadályozhatja a légzést, és gátolhatja a szabad vérkeringést.

A csípő- és derékfájdalmakat úgy lehet megelőzni, hogy a két térded közé egy kisebb párnát helyezel, így teljesen tehermentesíted a gerinced alsó részét.

Ennél a pozitúránál a horkolásnak kicsi az esélye, ám az összekuporodás miatt elzsibbadhatnak a végtagok.

Ébredés után érdemes egy erős nyújtással kezdeni a napot.