Alvászavarban szenvedsz? 4 ártatlannak tűnő dolog, ami okozhatja

Boros Mariann
Írta: ,
Alvászavarban szenvedsz? 4 ártatlannak tűnő dolog, ami okozhatja

Kép forrása: unsplash.com

Sokan küzdenek alvászavarral, aminek gyakran egészen banális okai lehetnek. Cikkünkben ezeket gyűjtöttük össze – tudd meg te is, nálad mi okozhat zavart, és min kell változtatnod a pihentető alvás érdekében!

Bár vannak, akik a délutáni sziesztára esküsznek, más nézetek szerint egy egészséges felnőtt embernek egyáltalán nincs szüksége napközbeni alvásra.

A nappali szunyókálás ugyanis kitolhatja az éjszakai elalvás idejét, és ronthatja annak minőségét, álmatlansághoz vezethet.

Ha a nap folyamán rád tör a fáradtság, álmosság – ez különösen egy kiadós étkezés után gyakori –, a kanapéra dőlés helyett inkább azt javasoljuk, hogy állj fel, nyújtóztasd meg a tagjaidat, járj egy kicsit, nyiss ablakot, és meglátod, a mozgás és a friss levegő révén sokkal jobban felfrissülsz majd, mintha lefeküdnél.

A reggeli fontosságáról sokat hallani, de az már kevésbé nyilvánvaló, hogy ha kihagyod a napindító étkezést, az még az éjszakai alvásodra is hatással lehet.

Miután reggel felébredsz, az az ideális, ha egy órán belül elfogyasztod a reggelit, a szervezeted ugyanis az első energia-bevitelhez igazítja napi bioritmusodat, így az esti elalvás idejét is.

Arra is érdemes odafigyelned, hogy ne csak a reggeli előtt, hanem a többi étkezés között se teljen el túl sok idő, hiszen ha nagyon kiéhezteted a tested, megemelkedik a szervezetedben a stresszhormonok, a kortizol és az adrenalin szintje, ez a folyamat pedig álmatlansághoz vezet.

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak tehát még az alvásban is fontos szerepe van.

 

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!