Alvászavarban szenvedsz? 4 ártatlannak tűnő dolog, ami okozhatja

Boros Mariann
Írta: ,
Alvászavarban szenvedsz? 4 ártatlannak tűnő dolog, ami okozhatja

Kép forrása: unsplash.com

Sokan küzdenek alvászavarral, aminek gyakran egészen banális okai lehetnek. Cikkünkben ezeket gyűjtöttük össze – tudd meg te is, nálad mi okozhat zavart, és min kell változtatnod a pihentető alvás érdekében!

Még ha azt is gondolod, hogy téged aztán nem zavar a kupi, a hálószobádban uralkodó rendetlenség nagyon is befolyásolhatja az alvásodat.

Agyunk ugyanis tudattalanul is megjegyzi azt az utolsó képet, amit az elalvás előtt látunk, és ha ilyenkor egy tárgyakkal zsúfolt összevisszaság tárul elénk, alvásunk is hasonlóan zaklatottá válhat.

Szóval, ha egyébként nem is vagy olyan pedáns a lakásodat illetően, legalább a hálóban érdemes rendet tartanod, és lehetőleg limitálni az ott lévő holmik mennyiségét a békés alvás érdekében.

Bár szerencsére egyre inkább kezd kikopni a köztudatból, még ma is vannak, akik azt hiszik, azzal tesznek jót szervezetüknek – és alakjuknak – ha este hat után már nem esznek semmit. Persze, ha aztán 8-kor le is fekszenek, ideális lehet a korai vacsora, ám két-három órával utána biztosan jelentkezik az éhségérzet, ami az elalvást is gátolhatja.

Természetesen az sem jó, ha lefekvés előtt teleeszed magad, de egy kis adag egészséges snack kifejezetten segítheti a könnyed álomba merülést, majd a pihentető alvást. Ilyenkor ugyanis az inzulin szintjének emelkedése a vérben a szerotonin hormon termeléshez vezet, amely javítja az alvás minőségét.

Érdemes ilyenkor valamilyen magas fehérjetartalmú ételt választanod (például cottage cheese, főtt tojás), a gyors felszívódású szénhidrátokat pedig inkább kerüld az esti órákban.