5+1 látható jel, hogy az alváshiány nagyban befolyásolja a szépségedet

Póta Szilvia
Írta: ,

Bár az köztudott, hogy az alváshiány fáradt külsőt, és ingerlékeny viselkedést eredményezhet, azzal kevesen vannak tisztában, hogy hosszú távon milyen komoly következményei lehetnek megjelenésünkre nézve is. Ha szeretnéd megőrizni fiatalos külsődet, illetve makulátlan arcbőrödet, akkor ne sajnáld az időt a pihenésre! Ellenkező esetben a következő kellemetlen tünetekre számíthatsz!

Az alváshiány megzavarhatja a bőr normális működését, beleértve az önjavító mechanizmusait is. Mindez akadályozhatja a bőrsejtek megújulását, melynek eredménye a sápadt, unalmas és szürke arcszínnel ébredünk reggelente.

Szintén a szervezet kimerültségét jelzik a lankadt szemhéjak illetve ajkak, melynek hatására boldogtalannak, depressziósnak tűnünk.

Ezt bizonyítja a stockholmi Karolinska Institutet tanulmánya is, melynek során kutatói azt találták, hogy a fotókon látott kísérleti alanyok sokkal fáradtabbnak, ráncosabbnak tűntek, mikor kialvatlanok voltak. A jó hír azonban az, hogy mindössze egy kiadós alvásra volt szükségük ahhoz, hogy külsejük fiatalosabbnak, arcuk élettel telibbnek tűnjön!

Amennyiben hosszú időn keresztül nem jutsz elég alváshoz, úgy szervezeted kortizol (stressz hormon) szintje megemelkedhet, amely gyulladáshoz vezethet.

A folyamat a faggyúmirigyekre is hatással van, így az arcodon aknés tünetek, mitesszerek, illetve pattanások jelenhetnek meg.

Emellett az alváshiány a bőr nedvességtartalmát és PH-szintjét is csökkenheti, melynek következtében bőrünk veszíthet ragyogásából, és fiatalos megjelenéséből.

Ha szeretnéd megelőzni ezeket a kellemetlen bőrhibákat, a legjobb, amit tehetsz, hogy időt szakítasz a megfelelő mennyiségű (min. 7- 8 óra) alvásra és kerülöd az éjszakázást!