Az 5+1 legnagyobb mítosz az alvásról – Ne dőlj be nekik

Nagy Niki
Írta: ,

Mindannyian szeretnénk jókat aludni, és a legtöbben már azzal is tisztában vagyunk, mennyire fontos az, hogy kipihenjük magunkat egy hosszú nap végén. Az alvásnak milliónyi pozitív hozadéka van – nélküle az agyad nem tud megfelelően újratöltődni, a bőröd fakó és problémás lesz, az idegrendszered pattanásig feszül, ráadásul a tested úgy fog ragaszkodni a felesleghez, hogy szinte lehetetlen lesz ledobnod néhány kilót. De helyesen alszol valójában? Tisztában vagy vele, hogy hogyan maxolhatod ki az alvási idődet? Ha ezt a 6 mítoszt elhiszed, akkor biztosan nem.

Bár egy darabig feküdni és várni, hogy újra jöjjön az álommanó, hatásos lehet, de ha 15-20 percig nem jön össze a dolog, szakértők szerint nem fog menni magától.

Menj ki egy másik szobába, és olvass, vagy hallgass zenét – bármilyen relaxáló tevékenység jó, ami közben újra elálmosodhatsz.

Ez egyáltalán nem biztos, sőt - nehéz elhinni, de a túl sok alvás is okozhat fáradtságot, ahogyan még egy sor egészségügyi probléma is.

Ha tudod, hogy minden nap 7-9 órát alvással töltesz, és nem is ébredsz fel többször az éjszaka folyamán, akkor elkezdhetsz gyanakodni, hogy valami más lehet a baj.

Lehet, hogy nem viszel be elég tápanyagot, keveset, vagy éppen túl sokat eszel – érdemes átgondolni az életstílusodat is, nemcsak az alvásodat.

Fókuszban

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz