7 tipp a hőségre, hogy jobban tudjál aludni a kánikulában

Bodnár Alexa
Írta: ,

Téged is megvisel ez a hatalmas nyári hőség? Nem csak nappal szenvedsz, hanem éjszaka is? Ha egyre pocsékabbul alszol, ahogy melegszik az idő, akkor érdemes bevetned néhány trükköt a jobb alvás reményében. Hoztunk ezek közül hetet neked, amit érdemes lehet megfogadnod.

Hűtsd le magad és a szobát! Kép forrása: unsplash

Még ha zuhanyoztál is, közvetlen lefekvés előtt érdemes beugranod még egyszer a tus alá, és egy kellemes langyos-hideg zuhanyt venned.

Ez segít, hogy tested lehűljön, és nem ragacsosan és izzadtan kell majd ágyba bújnod.

A szobát is hűtsd ki a lefekvés előtt fél-1 órával, légkondicionáló vagy ventilátor segítségével, illetve ha ezek nincsenek a lakásban, akkor kereszthuzattal.

Ha az utóbbi megoldást választod, használj szúnyoghálót is a nyílászárókon, hogy ne rontsák el az éjszakádat a kis vérszívók.

Teli hassal nem túl könnyű békésen aludni, ezért az utolsó étkezésed időpontját is érdemes okosan megválasztanod: lehetőleg ne egyél 2-3 órával lefekvés előtt már semmit.

A koffein és az alkohol szintén bezavarhatnak az éjszakába: ezeket lehetőleg délután 14-15 óra után már ne fogyaszd, ha szeretnél nyugodtan pihenni.